Fredd4d Skrevet August 13, 2008 Rapporter Share Skrevet August 13, 2008 Vurderer et lite vinterprosjekt her... Har et karroseri som trenger drivlinje. RWD Rekke 4 er å foretrekke ink. girkasse... Bakaksel har jeg planer for, så det er uaktuellt foreløpig. Eventuell ledningsnett og hjerne må medfølge hvis det er innsprut det gjelder. Starter og dynamo trengs også. En turbo motor hadde vært artig, men ingen krav. Skal jeg først sette igang med det her, bør det ligge i området 200hk. Motor må ikke være startklar, men vitale deler må medfølge. Hvis noen har forslag til motorer som er greit å transplantere inn i andre biler, så tas det imot med takk. Foreløpig tenker jeg CA18DET fra 200sx. Hvis noen har det liggende, så ta kontakt! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nifty Skrevet August 13, 2008 Rapporter Share Skrevet August 13, 2008 du nevner absolutt ingenting om hvilken bil dette skal inn i, noe som letter jakten etter villere maskin betraktelig. Siter BMW e36 320i - 92 Mod [x]Corrado G-60 - 89 Mod [x]BMW E30 323i -85 Mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredd4d Skrevet August 13, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 13, 2008 Noe av poenget er at hvis dette går iorden vil det bli en ganske spesiell løsning, derfor går jeg ikke ut med biltype riktig enda. Men det er en bil som det sitter en 2 liter i fra før, med motor foran og er rwd. Hvorfor blir det lettere hvis jeg nevner biltype? Alt må bygges om uansett, så om det er kadett, 140, hiace eller cortina har egentlig ikke så mye å si:blunk: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Scorpio29 Skrevet August 13, 2008 Rapporter Share Skrevet August 13, 2008 Gå for en liten v8. 350 fra chevy eller 360 fra chrysler. Begge er ganske enkle og jobbe med, og meget stort delemarket. Billig er de også. Skal ganske lite til for å få 300 hk lett fra begge.... Siter Suzuki Baleno 1998 1,3L Mitsubishi Lancer 1995 1,8L Toyota Corolla 1994 2,0L Audi 80 1992 2,3L Ford Scorpio V6 1991 2,9L Plymouth Gran Fury 1983 5,2L Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredd4d Skrevet August 14, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 14, 2008 Har vurdert en mindre V8 jeg også, men jeg tror jeg har mer lyst på en overlada 4èr... Men ja, V8 er ingen umulighet det. Som du sier, lett tilgang og rimelige deler... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Niberlin Skrevet August 14, 2008 Rapporter Share Skrevet August 14, 2008 ca18det? sr20det? rb26dett?(6 syl da) Enkle motorer med mye deler!!! Siter ( x ) Subaru Impreza GT 94/99 ( x ) Nissan 200sx s14a 97 ( x ) Nissan 200sx s13 90' Steg 3 +diverse andre vinterbiler ; ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JvhCossie Skrevet August 14, 2008 Rapporter Share Skrevet August 14, 2008 Sats på Cossie motor i stedet for nissan... Lettere å jobbe med, lettere å trimme og mye mindre dilldall i motorrommet... Dessuten MYE fetere lyd... Fikser lett 300 hk med original innmat. Siter "Et triks man får stor respekt for innen rånermiljøene som ikke har sitt hovednedslagsfelt på Frogner i Oslo." Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredd4d Skrevet August 14, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 14, 2008 Vurderer crossworth også ja, men heller litt mer mot nissan pga at det er en japsebil det skal inn i. Klart, moro å provosere japsefolket med ford motor! ;-) Noen som veit om cosworth eller ca18det motor da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
240Råner Skrevet August 14, 2008 Rapporter Share Skrevet August 14, 2008 Sats på Cossie motor i stedet for nissan... Lettere å jobbe med, lettere å trimme og mye mindre dilldall i motorrommet... Dessuten MYE fetere lyd... Fikser lett 300 hk med original innmat. Cossie motor er morsome og kan være ville, men en trimma cosworth motor er skru deg i hjel motor og ikke å anbefale for folk som ikke er veldig Europa-Ford fan. Men s13 motor eller skyline motor er jo gøy og lett trimmbare, eller hvis du er litt syk i hode :driving ,ta å jazz opp en RX7 wankel med pustehjelp :D Siter To fast toførti - live life sideways ! drfitfun! - Save gas, burn Nitro! - Old volvos never die, they just go faster ! - Volvo, we ride together, we die together, Volvo for life ! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Niberlin Skrevet August 15, 2008 Rapporter Share Skrevet August 15, 2008 Ca18det er en lettskrudd motor med mye deler... Jeg har vel LITT erfaring med de :P Siter ( x ) Subaru Impreza GT 94/99 ( x ) Nissan 200sx s14a 97 ( x ) Nissan 200sx s13 90' Steg 3 +diverse andre vinterbiler ; ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredd4d Skrevet August 15, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 15, 2008 Men er ikke lett å få tak på noe tydeligvis! Må være noen som veit om noen som har en kamerat som kjenner en fyr som har noe liggende? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Niberlin Skrevet August 15, 2008 Rapporter Share Skrevet August 15, 2008 Ca18det jo? Ligger noen til salgs på autodb. på 200sx klubben er det hele tiden noen til salgs. DU kan jo også kjøpe en uregget importbil og bruke som delebil? Siter ( x ) Subaru Impreza GT 94/99 ( x ) Nissan 200sx s14a 97 ( x ) Nissan 200sx s13 90' Steg 3 +diverse andre vinterbiler ; ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredd4d Skrevet August 16, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 16, 2008 Fant en på mobile til 600Euro, kunne nesten ha henta hel bil da, men mye lettere å finne noe i nærheten a gitt! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
daskekost Skrevet August 20, 2008 Rapporter Share Skrevet August 20, 2008 MÅ den bære turbo da? mercedes 2.3 16v motorn er jo show den... forovrig S14 motorn til bmw, altså den som står i m3 e30 Siter Signaturregler: www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
David_G Skrevet August 20, 2008 Rapporter Share Skrevet August 20, 2008 M5 motor :driving det er jo ikke en 4er da men.... den har jo nokk hk originalt nesten :P volvo b230ft er jo billig og LETT å skru på, audi 2,2t 5 sylindra:phatyo Siter It`s hard to tell if a man is telling the thrut, when you know you would lie if you where in his place Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg