Gå til innhold

Audi a4 1.8t

Ranger emnet


Asle|240 frelst

Anbefalte innlegg

om turboen din snart tar kvelden så har du jo en fin mulighet til å kjøpe en K04 turbo.. samme som står i S3..

 

finner den rimelig på ebay.. og så hiver du på en fin frontmontert IC så har du kommet et stykke.. tror d e 30-40 realistiske hester i turbooppgraderingen hvertfall.. får sikkert et par småponnier av IC og :D

96 A4 1.8TQ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Turboen du trenger er en K04-15, den er bolt on på A4. Du trenger da også ny chip, og muligens dyser/Fpr. Gidder du å søke litt her, finner du masse svar. Blir spurt om dette flere ganger i uken.

 

Er ingen vits å øke ladetrykket på K03 turboen om den allerede er chippet. Da har antagelig tuneren lagt turbotrykket på det som er maks på turboen. Øker du trykket ytterligere, kommer du utenfor arbeidsområdet til turboen. Det som skjer da, er at turboen bare sender ekstremt varm luft inn i intercooleren (IC), det er derfor ladetrykket øker. Varm luft tar mer plass en kald.

Skrur du opp ladetrykket mer dør turboen fort

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IC står for intercooler.Og prøv å unngå sånn billig kina kopi.Det gjelder turbo og intercooler kitt.

-Ko4 turbo.

-Ny og bedre turbo manifold.

-Større eksos,f.eks 3 tommer fra turbo og 2.5 bakover.

-N75j ventil.

-Nytt intercooler kitt.

-Bytt ut alle trykk luft slanger.

-Ny resirkventil,ikke en sånn orginal plast dritt.

-Større og bedre bensin pumpe.

-Større dyser.

Og til slutt så for du chippet den,dvs mappet den..

Ikke chip bilen,før du har fått på alt det der..Det er først da du kan regne med at du har rundt 230-250 hk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maxam sin turbo er en kopi av KKK turboen, laget i Kina. Noen av kinaturboen holder greit, andre faller fra hverandre etter en uke eller to

 

At bilen allerede er chippet har ikke noe å si. Det programet passer ikke til større turbo, og du risikerer i værste fall at motoren raser om du ikke har programert hjernen for riktig turbo.

 

En K04-15 som passer til A4 klarer maks å gi luft til 240 hk i følge KKK

 

Bruk søke knappen og søk på større turbo, eller bare bla deg litt nedover på sidene her i A4 forumet. All info du trenger står der. Gjelder bare å ikke være lat ;)

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

N75 ventilen er en magnetventil som justerer trykket i bilen din.. N75J og N75H er samme ventil, bare fra S3, TT,++

 

når jeg byttet til N75H fikk jeg en merkbart bedre/raskere oppbygging av turbotrykket

 

 

denne magnetventilen, er det bare å bytte over fra orginal til ny? ingen andre justeringer man må gjøre da før man tuter videre og håper på mer stabilt turbotrykk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår