Dr_S Skrevet August 10, 2008 Rapporter Share Skrevet August 10, 2008 Mitt inntrykk av Megs felgrensen, er at man må bruke en svamp eller.no Hvis du bare sprayer den på og spyler av, kan du se sprutemerkene i møkka på felgen etterpå. Virker som SOnax sin er mer flytende, og renner lettere av. Den spyler man jo av når den blir rød. Siter Bilforumet.noAdministrator-96 BMW 328i Touringx -92 BMW 318iS Coupé Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kazzper Skrevet August 10, 2008 Rapporter Share Skrevet August 10, 2008 Man kan simpelthen ikke spyle av fastbrent bremsestøv uansett hvor sterk felgrens du har... det må dras ut mekanisk med f.eks svamp eller washmitt. Har du derimot voksbehandlede felger el.l, brenner ikke bremsestøvet seg fast i lakken, men i voksen (som avfetting/noe felgrens tar) Siter '00 Mercedes ML konebil '98 Mercedes C220 arbeidsbil '94 Fiat Coupe 16V morobil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet August 11, 2008 Rapporter Share Skrevet August 11, 2008 Det er sant, men inntrykket mitt var at Sonaxen lettere dro med seg dritten. Siter Bilforumet.noAdministrator-96 BMW 328i Touringx -92 BMW 318iS Coupé Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Gantenbein Skrevet August 11, 2008 Rapporter Share Skrevet August 11, 2008 prøv Turtle Wax Extreme Nano-Tech Wheel Clean. finns på nesten alle bensinstasjoner. den er helt rå. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
xanakor Skrevet August 11, 2008 Rapporter Share Skrevet August 11, 2008 prøv Turtle Wax Extreme Nano-Tech Wheel Clean. finns på nesten alle bensinstasjoner. den er helt rå. om dette er den jeg tror det er (altså sølvgrå ish flaske er den helt syk. har tidligere brukt bare meg og sonax når jeg vasket felger, men turtle sin er helt rå! har aldri opplevd seriøst pustebesver når jeg vasker felger, men herregud for en syre! den tar absolutt alt, til og med helsen din! mvh stian Siter VW GOLF 1.8 gl 1989 (x)volvo 244dl 1979 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BadBoyTurbo Skrevet August 11, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 11, 2008 mye koster sånn Turtle Wax ca? Siter Derbi drd sm 04 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet August 11, 2008 Rapporter Share Skrevet August 11, 2008 Ligg langt unna Turtle Wax sin felgrens, speielt den i Extreme serien. Brukte den før på BBS felgene mine, og de fikk fregner. Den er ikke syrefri, visstnok... Svir i halsen når man bruker den også. Siter Bilforumet.noAdministrator-96 BMW 328i Touringx -92 BMW 318iS Coupé Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BadBoyTurbo Skrevet August 12, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 12, 2008 haha...blir vanskeligere å finne riktig produkt å vaske felgane med en det blir å vaske de jo :P Menmen, får vel bare prøve Diesel, Sonax også var det noe annet? Som ikke skader felgene.. :P Siter Derbi drd sm 04 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
X-Cell Skrevet August 13, 2008 Rapporter Share Skrevet August 13, 2008 jeg bruker nå så enkelt som Norden olje sin trailer wash/truck cleaner... funker helt utmerket å tar asvalt og det meste :) også får jeg tak i dette i store dunker gratis.. :D Siter Naf ungdoms kontakt avd. Narvik og Omegn OPC Driver Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
technobreath Skrevet August 19, 2008 Rapporter Share Skrevet August 19, 2008 wurth felgrens! beste jeg har prøvd. Lukter saltsyre langveisifra, og funker veldig bra. må tas i flere omganger da... etter vask så finner du fram voksen og boner de opp igjen. god som ny - untagen riper :) Siter Peugeot 406 2000 Stasjonsvogn - Nåværende privatbil Ford Transit Connect med Securitas Styling - Nåværende arbeidsbil Toyota Carina 2 1986 - Solgt Volkswagen Golf 1 1982 - Vraket Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
virtual Skrevet August 22, 2008 Rapporter Share Skrevet August 22, 2008 Først en sterk alkalisk avfetting, etterfulgt av 3m General Purpose Adhesive Cleaner på ei fille.. Da er dem så rene at du kan spise av dem etterpå :) Siter 1996 Volvo 945 Racewagon X 1986 Volvo 745 Racewagon Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skodaracing Skrevet September 4, 2008 Rapporter Share Skrevet September 4, 2008 wurth felgrens er bra. Ser ut som felgene har (hadde)...krom kant?.. Dersom krommen/lakken alikevel er sprekkete/ødelagt kan du bruke batterisyre,ypperlig på aluminium. spray først på litt,la virke 1 min,bruk så en pensel du dypper i batt.syre. skyll felgene godt,og vask over med zalo eller normal bilshampo. Tenk på helsa! Bruk værneutstyr ved bruk av batterisyre!!! Siter 2001 Skoda Octavia Elegance 1,8T 4x4, 1965 Buick Skylark 2dr HT, 1981/1982 Skoda 105L (prosjekt) http://www.bilforumet.no/skoda/215354-skoda-105-a.html "Lille Gul" http://www.bilforumet.no/annet-bilrelatert/213207-kids-ride.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RR-Tuning Skrevet September 4, 2008 Rapporter Share Skrevet September 4, 2008 til å skrubbe med kan du bruke fin (den grønne) typen "negerkuse" eller pussematte. Har brukt det på både lett metall og kromfelger. Får vekk det meste med litt arbeid og er skånsom for felgene. Ha på en god syrefri avfetting og vent noen min. før du begynner å skrubbe Siter Kjør hardt, kjør stil, kjør feita firmabil - 02' Audi A6 1,8TQ - 97' Nissan 200sx S14a - 03' Chevrolet Tahoe 5,3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kazzper Skrevet September 4, 2008 Rapporter Share Skrevet September 4, 2008 Det er da adskillig bedre å polere opp felgene enn å ødelegge de med syre.. Siter '00 Mercedes ML konebil '98 Mercedes C220 arbeidsbil '94 Fiat Coupe 16V morobil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
virtual Skrevet September 5, 2008 Rapporter Share Skrevet September 5, 2008 Hehe, må si meg enig der kazzper! Siter 1996 Volvo 945 Racewagon X 1986 Volvo 745 Racewagon Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg