Gå til innhold

Prøver meg på skikkelig lakkpleie.. Hjelp?

Ranger emnet


MMORE

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Noen som har litt peil som kan komentere stegene mine? Hadde satt veldig pris på det. Bilder kommer!

 

Fikk i dag en fin pakke til bilen.

IMG_0120.jpg

Startet i dag på en svart Auris. Ganske ny, så lite "skader" i lakken.

 

Vask:

Startet med å spyle bilen, litt med slangen og litt med høytrykk.

Gikk så på felgene med felgrens. På ca tørr bil sprayet jeg på TW avfetting, på hele bilen og lot det virke. Fjernet dette med høytrykk og til slutt bare slangen.

 

Så 2 bøtter vann, en med såpe og en med rent vann for skylling. Vasket hele bilen med wash mitt fra toppen og ned.

 

Tørket tilslutt hele bilen med water magnet.

 

Clay:

Fikk clay'et tak,panser, alle dører, og front før det ble mørkt.

Clayer man HELE bilen?

 

ScratchX:

Skal jeg bare bruke den på de "værste" stedene?

 

Cleaner polish og wax:

Hvor store deler jobber man på?

 

Noe annet jeg må tenke på?

 

Har lest endel "how to" her på forumet. De har vært til stor hjelp. Takker for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan claye hele bilen ja, men er jo i utgangspunktet ment for å ta piggstøv osv i lakken din så du kan føle med finegren hvor det er verst.

 

Scratch-X bruker du ikke over hele bilen, kun på riper for å dempe disse noe.

 

"Hvor store deler jobber man på" Du kan vokse hele bilen før du drar av igjen, hvis det avr det du mente?

Bilforumet.no
Administrator
-96 BMW 328i Touring
x -92 BMW 318iS Coupé

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter mange timer i garasjen er jeg ferdig. Vil si deg gikk ganske smertefritt. Det er vel sånn når man jobber med bra saker + at lakken er ny. Fikk ikke tatt bilder før nå i kveld, så de er ikke så bra.

 

IMG_0122.jpg

IMG_1757.jpg

IMG_1752.jpg

IMG_1753.jpg

IMG_1765.jpg

IMG_1760.jpg

IMG_1755.jpg

 

 

Bilen ble veldig fin!

Hvordan vil burde jeg vaske Wash Mitt, microfiberkluten, water magnet og pads?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan vil burde jeg vaske Wash Mitt, microfiberkluten, water magnet og pads?[/b]

 

Mitt, MF og WM vasker du i maskin, 40 grader er greit. Ikke bruk skyllemiddel.

Pads'ene skyller du under springen i lunkent vann og bruker dem til samme jobb neste gang. Kan være greit å merke dem med hva man har brukt de til.

MF-pads hadde du kanskje ikke? Men de skal i alle fall i maskinen sammen med mitt, MF og WM.

'00 Mercedes ML konebil

'98 Mercedes C220 arbeidsbil

'94 Fiat Coupe 16V morobil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde bare vanlig pads. De padsa jeg brukte til voksen og scrachX er vanskelig å skylde. Vanskelig å forklare.

 

Kan også si at jeg har vært flink gutt.. :thanks

 

Den til voksen er det ikke så nøye med, den skal ikke inneholde noe annet enn voks etter bruk (såfremt du har renset greit ;))

 

Sc-X må jobbes litt med ja, men det viktigste er at du får bort alt som er løst slik at den ikke lager riper neste gang, istedet for å fjerne dem...

'00 Mercedes ML konebil

'98 Mercedes C220 arbeidsbil

'94 Fiat Coupe 16V morobil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår