Turbo940 Skrevet August 8, 2008 Rapporter Share Skrevet August 8, 2008 Jeg lånte bort min 945 turbo til min søster. hun ringte meg å sa at bilen ikke gikk som den skulle, men at den gikk så lenge hun hadde høyt turtall. Etter noen mil til virket den ikke på høyt turtall heller. Deretter stoppet den. Hun fikk ikke liv i den igjen, og jeg måtte hente den. Under tauing hjem fikk jeg start, men så fort jeg gir gass stopper den. Når jeg prøvde å pumpegasse fikk jeg den opp på turtall, men holdt jeg inne gassen sloknet den umiddelbart. Noen gode ideer? Bensinpumpa ser ut til å gå. Strømløs og ingen feilkoder. På forhånd takk Siter __________________ Volvo 945 90 B230FT Peugeout 605 93 (fysj) Volvo 240 79 B21A Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_Tormod_ Skrevet August 10, 2008 Rapporter Share Skrevet August 10, 2008 Rotor/fordelerlokk/pluggkabler...??? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gillern Skrevet August 10, 2008 Rapporter Share Skrevet August 10, 2008 har hatt akkuratt samme symptomene som du beskriver på forrige bilen min. 740 med 940 fk motor. da var det luftmassemåleren. Siter 1998 940 GL 1992 740 SE(turbo) solgt 1991 740 GL solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet August 10, 2008 Rapporter Share Skrevet August 10, 2008 strømløs? Er ikke så enkelt som dynamo... Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Gantenbein Skrevet August 10, 2008 Rapporter Share Skrevet August 10, 2008 prøv å dra av ledninga på LMM'en. blir den bedre da, så er LMM'en din deffekt Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Braseth Skrevet August 10, 2008 Rapporter Share Skrevet August 10, 2008 har hatt akkuratt samme symptomene som du beskriver på forrige bilen min. 740 med 940 fk motor. da var det luftmassemåleren. Samme skjedde med fk-motoren min. Den ene av trådene i lmm var gått av og pekte samme vei som lufta går. Den hadde også samme symptomer som trådstarter beskriver. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbo940 Skrevet August 11, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 11, 2008 Takk for svar Rotor, fordeler, plugger og kabler er nye,og ser bra ut. Prøvde og napp en og en kabel og alle er med. Tråden i LMM er i orden. Dynamoeen er i orden, og nå er starteren det også, børstene var helt oppbrent. Siter __________________ Volvo 945 90 B230FT Peugeout 605 93 (fysj) Volvo 240 79 B21A Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbo940 Skrevet August 12, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 12, 2008 Tyder på at LMM som er problemet likevel. Har denne mindre og bety når motor er kald? Siter __________________ Volvo 945 90 B230FT Peugeout 605 93 (fysj) Volvo 240 79 B21A Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Gantenbein Skrevet August 14, 2008 Rapporter Share Skrevet August 14, 2008 Tyder på at LMM som er problemet likevel. Har denne mindre og bety når motor er kald? tror ikke det, men det kan hende den oppfører litt anderledes pga kaldstart. er LMM'en din deffekt og du ikke har fått kjøpt ny enda. ville jeg kobla av ledninga. da går den i reservemodus så du kan få brukt bilen (som regel blir ikke tomgangen riktig når du har kobla ut LMM). men husk at bilen bruker mer bensin når den er i reservemodus ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg