rikard89 Skrevet August 8, 2008 Rapporter Share Skrevet August 8, 2008 Min gamle audi 80 begynner å bli sliten, så tenker å bytte motor i den. Orginal motoren er en (1993) 1,9 TD, 70-75hk. Kom med forslag til motorer og kasser som passer til denne bilen da:) Klarer meg fint med fwd, trenger bare litt mere gamp. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Drinkmix Skrevet August 8, 2008 Rapporter Share Skrevet August 8, 2008 tja. skal ikke se ned på dieseln din. Legg penger i en 1.9td med større dyser turbo etc så har du moment så det holder:) sikker chip og. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rikard89 Skrevet August 9, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 9, 2008 Mener du ikke 1,9tdi? Går ikke an å chippe motoren jeg har nå fordi det er mekanisk innsprøytning. Dessuten er vil jeg uansett bytte motor, motoren har passert 270 nå. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Drinkmix Skrevet August 9, 2008 Rapporter Share Skrevet August 9, 2008 ahh, TDK du har da. større dyser, turbo, etc. Gutta som kan dette presser 200hk utav slike motorer:) Hva hadde du tenkt da? bytte til bensinmotor? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rikard89 Skrevet August 10, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 10, 2008 kødder du? Motoren er helt grei, men begynner å bli sliten. Hvordan klarer de å presse så mye ut av en tdk motor med 75hk? :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rikard89 Skrevet August 10, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 10, 2008 Hadde jo vært godt med bensin igjen, men er vel lite trimmingspotensiale der å. Tenkte mest på 1,9tdi, men snakket med en bilmekaniker på VWAUDI, og han sa at det ville bli mye arbeid å rot i forbindelse med ledningsnettet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OndSofa Skrevet August 10, 2008 Rapporter Share Skrevet August 10, 2008 1.9TD'en har ikke noe sånn kjempepotensiale, men det går an å slippe neddi en nyere 1.9TDI. En kompis holdt på å gjøre dette på sin, når hans 75hk dro inn årene. Du er dog avhengig av å få med ledningsnett og en del annet krimskrams. Kan sjekke opp hvordan det var med de der :) Siter '96 Audi A4 1.8TQ '08 Opel Vivaro 2.5TDCI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rikard89 Skrevet August 10, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 10, 2008 Kjempegreier, hvis du kan sjekke litt;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg