lars_b Skrevet August 5, 2008 Rapporter Share Skrevet August 5, 2008 Fjærene synker litt sammen etterhvert, så litt lavere blir det med tiden. dempere har ikke noe å si for høyden på bilen. Er fjæra som bærer vekta, hvis du fjerner fjæra helt så ligger den ca 5 cm over bakken. :) Vent litt til fjærene har satt seg. så kapper du 1-2 ringer foran hvis nødvendig. Husk da å kjøpe kortere dempere så ikke fjæra er helt løs når du jekker den opp. Skal være litt forspenn i de. Siter Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kohler Skrevet August 5, 2008 Rapporter Share Skrevet August 5, 2008 eller så kan du skjære løs nederste fjærskål å flytte den opp 1 cm etter at du har kappa så slipper du å ha løse fjærer når du jekker opp bilen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
scrat Skrevet August 5, 2008 Rapporter Share Skrevet August 5, 2008 eller så kan du bruke ett spion triks, bor ett høl i fjær skåle både øvre å nedre rett ved siden av fjæra, så trer du en litt kraftig slange klemme nedi der å skrur fjæra fast i øvre å nedre fjær skål, da detter ikke fjæra ut når du jekker opp bilen osv, er ett veldig budsjett triks, men funker Siter -67 VW boble (herbie) -78 Volvo 242 V8 -78 Volvo 242 4x4 turbo Sheriff Edition -01 Ford F250 *Powerstroke Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet August 5, 2008 Rapporter Share Skrevet August 5, 2008 En siste løsning er å montere lodd fra varebil foran, blir dauere og bruker mer. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
creekfighter Skrevet August 6, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 6, 2008 det blir nok sikkert så jeg kapper en ring foran tenker jeg... gjør det enkelt og greit..ellers da, hva synes folket om bilen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
245 gl Skrevet August 6, 2008 Rapporter Share Skrevet August 6, 2008 Syns bilen din så bra ut...:thumb Siter http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=129803&page=1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet August 6, 2008 Rapporter Share Skrevet August 6, 2008 Fjærene synker litt sammen etterhvert, så litt lavere blir det med tiden. dempere har ikke noe å si for høyden på bilen. Dempere har noe å si for høyden, noen dempere(eks. Gule Koni) har ett trykk som løfter bilen litt(irriterende men sant). Hadde en som monterte gule Koni på en 5-serie beemer(E34), denne ble så høy at han kappa den ei runde. Dårlige dempere gjør fjærstålet fortere slitent så de siger. Men i utgangspunktet så bærer fjæra vekta og styrer høyda. Fin høyde på 240, blir nesten ok estetisk uten fjærer, men syns de er litt for høye foran for det. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-TORE- Skrevet August 6, 2008 Rapporter Share Skrevet August 6, 2008 -TORE- Har du bilder av den 242en din? Er det mye styr og flytte fjærskålen? Hvor mye ut gjør det? Er bilder i tråden min. man tar å kapper øvre fjærskål i to, og sveiser inn ønsket høyde fra ett rør med samme dim som "veggen" på skåla. 25mm er maks, med mere tar skåla oppi tårnet. Volvo_242_R som laget mine. D utgjør akkurat like mange mm som de heves. Siter VOLVO The intelligent choice ---------------------------- 81 Volvo 242 TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo140lover Skrevet August 6, 2008 Rapporter Share Skrevet August 6, 2008 har samme senkesett som deg bare det svarte, har litt mellomrom jeg å. jeg velger å kutte 2 runder tenker jeg. Siter Vovlo For Life. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg