Gå til innhold

Lovlig motorstørrelse på Accord 88 modell ?


penguin

Anbefalte innlegg

Hvordan kommer jeg i kontakt med han ? Hva kaller han seg ?

 

Han kaller seg "Øyvind Ryeng". Han har ikke vært aktiv på forumet siden i mai...

 

For øvrig kan du vel sette inn så stor motor du bare klarer, så lenge den får plass i bilen, og resten av bilen (bremser, understell osv) er i stand til å tåle økt effekt. :)

Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han kaller seg "Øyvind Ryeng". Han har ikke vært aktiv på forumet siden i mai...

 

For øvrig kan du vel sette inn så stor motor du bare klarer, så lenge den får plass i bilen, og resten av bilen (bremser, understell osv) er i stand til å tåle økt effekt. :)

 

Må ikke karosseriet være typegodkjent med en viss effekt? Du har for eksempel problemer med å få godkjent VR6 på Golf 2, da VR6en har mer enn den grommeste modellen, G60, typegodkjent med 160 hk.

Ryeng er sikkert på Honda-Tech. Hvis du virkelig vurderer Honda ville jeg anbefale deg å lære ordet VTEC. Skrives uten V-takk.

 

 

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

EXI 12v du har?

Samme type Accord ble vel levert med 16v på 133hk, som du sikkert kan slenge rett i uten noe større men.

 

Og så finner du 2,2 16v 150hk fra 90-93 som sikkert også går rett i.

Honda Legend har vel en 2,7 24v på 160-170hk og en 3,2 24v som sikkert også er mulig å bruke.

Sto forresten en slik(2,7) lenge på skroten her i Bodø, mulig den står der enda..

 

ClubHonda er vel stedet for litt info:)

 

Edit:

 

Er vel mulig å bruke 2,0 16v fra Prelude også, dette er faktisk en ganske sprek motor, plassert i Preluden ivertfall:p

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

 

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må ikke karosseriet være typegodkjent med en viss effekt? Du har for eksempel problemer med å få godkjent VR6 på Golf 2, da VR6en har mer enn den grommeste modellen, G60, typegodkjent med 160 hk.

 

Det er jo det jeg sier, om enn på en bilteknisk lite hensiktsmessig måte ;) Jeg sa at "resten av bilen måtte være i stand til å tåle økt effekt", og da var det på en måte det jeg prøvde å si.

 

Vanligvis får du ikke godkjent en Corvette Stingray med 9,4-liters motor med 1650 hk heller, men hvis du bygger om hele bilen og får den typegodkjent, er det ikke noe problem.

 

Beklager den lite hensiktsmessige formuleringen. :)

Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det meste er mulig. Men du må ha understellet og bremser fra samme bil som motoren står i fra. Eller noe bedre. Har selv byttet motor i en 93 mod EG civic til en b16a2. Det er motoren som står i Civic Vti. 1,6l på 160hk. Men da må man sette over hele understellet osv.

 

Lykke til!

[V]2012 Skoda Octavia RS+, Race Blue Metalic

[x]2008 Toyota Auris 2,0 D4D TTE Edition, Night Sky Black

[x]1998 Nissan Skyline R34 GT-T, Sølv perle

[x]1993 Honda Civic HB Vti, Milano Rød

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår