Gå til innhold

forslag til dempere på 245

Ranger emnet


tynes240

Anbefalte innlegg

Kjøp bilstein clubsport, de er 35 mm kortere en standard. Koni sine dempere er dårlige til 240, er flere som klager på dem.

Det som tar livet av demperne er vel at de bånner når du har senka så mye, kansje en ide og laga bumpstops så du ikke får bånna de.

Hvis man ser bort ifra utseende, personlighet og inteligens så er jeg en jævli ålreit type.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det du sier er at koni er dårlig fordi de ikke tåler å bli bunnet!? Er vel ingen dempere som liker det.

 

Med mere senk enn 40mm så er kortere dempere og tilstedeværende gjennomslagsgummi noe å vurdere. hardere fjærer er ikke så dumt heller. lesjøfors er ikke akkurat superstive.

 

Evt. kan man koste på seg justerbare coilovers.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Erru tjukk i hue el? Var nå ikke det jeg skreiv.

Skreiv at det er flere som er misfornøyde med koni.

 

Skal du senke så mye og ha no som funker så ere bare coilovers som gjelder alikevel.

 

Faan så tøff i tastaturtryne du er da!

Er det mulig å ta seg nær av sånt, du må være rimelig tett i såfall!

Poenget mitt er,etter en tids lesing her inne. er at de fleste som er misfornøyde,er det pga. at de har fått utslitte/ødelagte dempere etter en tid. Det tør jeg påstå er pga. feil bruk/for mye senk!

 

eller hva var det du mente med at koni sin dempere til 240 var dårlige? Siden du omtrent sammenhengende legger til at det er pga. bånning at de ryker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha HA, ekke vanskelig og fyre opp folk her inne.

 

Går vel ann og lesa hva jeg skriver før du høgger på.

Jeg har inntrykk av at koni er dårlige siden jeg har mange kompiser som har kjørt med det og de har ikke holdt lenge, mens jeg sjøl har hatt bilstein på både personbil rallybil og har mange bekjente som bruker det og er veldig fornøyd og de tåler også hjuløft gang på gang inne på skauen så at de er bedre er det vel ikke noe tvil om.

 

Er faktisk flere dempere som tåler og bli bunnet, kan ha innebygget bumpstop i dempern, har man litt gromme dempere så har man oftest det, Øhlins har ihvertfall det på sine fjørbein/coilovers.

Hvis man ser bort ifra utseende, personlighet og inteligens så er jeg en jævli ålreit type.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vanskelig å fyre opp... Kjenner du mange som syns det er ok å bli omtalt som tjukk i huet??

 

Er mange meninger om mangt,og finner jo alltid folk med dårlige erfaringer med et merke.

Og at Øhlins og andre svindyre merker har innebygd beskyttelse mot bunning er jo greit til den prisen.

 

Min erfaring med koni er god,har hatt det på flere biler med ukappede senkesett,kjørt etter vanlig vei.

 

Men uansett så handler denne tråden om hvilke dempere som anbefales til trådstarters bruk.

 

Og da er vel rådet og handle kortere dempere som bilstein cs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår