Gå til innhold

min nye Golf III =)

Ranger emnet


morten_kjar

Anbefalte innlegg

Hei..

 

Som dere kanskje skjønner er jeg ny her på forumet med ny bil =)

 

Kjøpte meg en Golf III for et par dager siden.

bilen er senket 30/30 med effekt anlegg fra katalysatoren og

utover =)

 

Det er en 1,8 8v med "lite" futt i :p går ikke akkurat så veldig bra! hehehe... (har et high preformens filter som du får på biltema liggende, montere? )

 

Har lyst til å gjøre en del med den, men er usikker på om det lønner seg å hvor dyrt det er! kanskje derfor jeg spør om litt hjelp fra dere å =)

 

den har som dere ser noen kosmetiske skader, får se hva som skjer med det!

 

har vel kanskje i baktankene vr6 =)

 

skyt ut med forslag å ting som burde bedres eller noe den mangler for look'en sin skyld =)

 

234150.jpeg

234151.jpeg

234152.jpeg

234153.jpeg

234154.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For lookens skyld er det veldig mye du kan gjøre :P Begynn med mer senk og nye felger. Du kan også bytte lykter, lakkere lister osv. for å få den litt mer "fresh" ;)

 

 

Som det står så er den senket 30/30!!! tenkt på felger, men lurer på de kosmetiske skadene :S ta de først!

 

hmm.. skader vel ikke å prøve power filter?

 

Den motor styringen som er i bunnen av luftfilter boksen, avkjøling av eksos! Viktig, farlig å fjerne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt tips er å IKKE sette på åpent filter.

Dette vil garantert gi mindre effekt dersom det monteres i motorrom, pga at innsugsluften blir varmere.

 

Han kan jo montere et varmeskjold, og legge en slange som sender kald luft til filteret. Det burde ikke gi dårligere effekt.

Toyota Corolla E11

Toyota Corolla E9

Volkswagen Golf 3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Mitt tips er å IKKE sette på åpent filter.

Dette vil garantert gi mindre effekt dersom det monteres i motorrom, pga at innsugsluften blir varmere.

.

Er ikke helt enig her, boksen må HELT bort, og filteret må festes helt ut mot åpningen som er på høyreskjermen :)(lengre slange må kjøpes)

 

Min dro lengre på turtall, og bensinforbruket sank faktisk :)(målt oslo-trondheim 6mnd, t/r hver helg, vinter som sommer) Men ved Hamar fikk jeg fjusking ALLTID, tildels så ille at bilen stoppet, aner ikke hva det var, men fuktighet i luften kan være en årsak, og ECU'n ikke klarte å regulere med manglende varmluft fra motoren :P

( ) 96 Golf 3 1.8 GL (TTT)Trimprosjekt

( ) 95 Golf 3 1.9 GT TDI(PIA) Special

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår