esbandos Skrevet Juli 31, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 31, 2008 Hallois.. Kan få tak i komplett elnett fra dash og til motor til LH2.4 samt innsug/dyser og ledningsnett til dette. Det mangler noen givere som f.eks temp.giver, svinghjulsgiver etc. Hva skal til for å få dette montert i en 80mod 240 med 83mod dashbord og 86mod b230A? Trenger jeg masse greier? Bortsett fra tenning og bensinhjerne samt pumper og alt det.. Altså, hva trenger jeg for å få det elektriske til motoren/pumpa til å funke? Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Juli 31, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 31, 2008 Ville funnet meg en bil å plukket det ut av, og bare flyttet over "bit for bit". Da er det i allefall en liten mulighet for å få det riktig ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Juli 31, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 31, 2008 Delene ligger løst på hylla, så blir vanskelig.. Men jeg har jo vadis og haynes, så å montere alt blir neppe det store problemet.. Er delene jeg trenger som jeg ikke har nevnt jeg er usikker på.. Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slitenvolvo Skrevet Juli 31, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 31, 2008 Aner ikke om det er el-speedo på 80 modell 240, men du må ha speedosignalet fra bakakslingen for å unngå for høy tomgang. Ellers så starter motoren så snart du har strøm og jording på ledningsnettet, svinghjulssensor, tempsensor, bankesensor, LMM og systemrelee på plass, samt koblet bensinpumpene på ledningsnettet. Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Juli 31, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 31, 2008 Elspeedo er det ikke.. Har en 83mod 1031 med orginalmontert "anti-spin" :p Hva kan jeg isåfall gjøre for å unngå høy tomgang men samtidig uten å bytte bakaksling? På B230E, er det noen sensorer der jeg kan bruke til F-nettet? Har en 87mod b230E fra 740 stående.. Mener ihvertfall det er 87.. :p Tenker da på f.eks bankesensor eller tempsensor. Tempsensoren er vel forresten lik på alle b230, eller er det en annen til el-innsprut? Kan jeg bruke svinghjulsgiver fra b230K? Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet August 1, 2008 Rapporter Share Skrevet August 1, 2008 Jeg har ikke speedosignal, men heller ingen høy tomgang :) Bilen min reagerte ikke noe på at jeg kobla av kontakten på akslingen i allefall :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ken Karijord Skrevet August 1, 2008 Rapporter Share Skrevet August 1, 2008 nei er annet svinghjul og sensor på F kontra en 230e. Den 230e har fordeler med hallgiver. Siter 76mod 242 bus bil 82mod 242 /prosjekt STOR sugis. 95mod 940 d24tic. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet August 1, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 1, 2008 Svinghjul vet jeg at jeg må ha, men kan jeg bruke den svinghjulsgiveren som står på b230K? Den har jo en form for giver ellernoe bak der.. Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.