auto82 Skrevet August 1, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 1, 2008 Men dette du nevner nå har ingenting med at den nykker ved jevn gass under kjøring å gjøre vel? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
magnul Skrevet August 2, 2008 Rapporter Share Skrevet August 2, 2008 Hvordan måler jeg da magnul? :D En velfungerende lambda skal pendle mellom litt over 0V og ca. 0.9V omtrent en gang i sekundet. Hvis signalet ikke endrer seg er det to muligheter: 1)Den er kaputt 2)Den får kontinuerlig for mye drivstoff, f.eks. fordi kjølevannstemperaturesensoren er dårlig. Da vil sinalet mest sannsynlig ligge jevnt opp mot 0.9V, mens hvis den er generelt sett er skrot kan du få omtrent hva som helst. Bare å finne signalkabelen fra lambdaen og måle mot jord. Hvis den pendler får den akkurat så mye bensin den skal ha. Vær obs på at motoren må ha gått en stund før du får troverdige målinger. Kjølevannstemperatursensoren kan du sjekke ved å måle motstand ved hhv kald og varm motor. Dette kan enten gjøres på sensoren direkte hvis den er lett tilgjengelig, eller over de rikige pinnene på ECU-kontakten. Siter -07 Opel Astra stv -10 Citroën C1 -06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt) -95 Opel Omega Alkis edition (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet August 3, 2008 Rapporter Share Skrevet August 3, 2008 Og nøkkingen har jeg svart på i en annen post, skift hallgiver. Da tenner pluggene hver gang og du får ikke uforbrent bensin inn i katalysatoren Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
auto82 Skrevet August 7, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 7, 2008 Har sjekket for feilkoder på bilen min i dag. Fant ingen feil. Hva gjør jeg nå da? Startet bilen kald i dag og stoppet den etter 3 min. Det luktet bensin en stund etter at jeg hadde stoppet motoren. Kjente dette da jeg åpnet førerdøra. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
magnul Skrevet August 7, 2008 Rapporter Share Skrevet August 7, 2008 Målt lambdan? Sikker på at du ikke har en bensinlekkasje da? Siter -07 Opel Astra stv -10 Citroën C1 -06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt) -95 Opel Omega Alkis edition (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
auto82 Skrevet August 7, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 7, 2008 Målt lambdan? Sikker på at du ikke har en bensinlekkasje da? Har ikke målt lambda nei. Trodde denne ville vises på diagnose hvis den feiler? Bensinlekk? Merker ikke noe på måler eller under bilen hvertfall. :wonder: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
auto82 Skrevet August 8, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 8, 2008 Tror jeg skal sjekke tankventilasjonen jeg. Om det er sprekk i slange eller noe. Hvis den skulle lekke en eller annen plass. Hvor bør jeg kontrollere hen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet August 8, 2008 Rapporter Share Skrevet August 8, 2008 Hall-giveren kan forklare fenomenene dine som skrivd over her... Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
auto82 Skrevet August 8, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 8, 2008 Hall-giveren kan forklare fenomenene dine som skrivd over her... Viser ikke denne på diagnose i det hele tatt altså? Og lukter det bensin fra katalysator tro? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet August 8, 2008 Rapporter Share Skrevet August 8, 2008 Ikke alltid ved intermetente feil, er en del feil som ikke kommer fram, men veldig mye som kommer fram. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
auto82 Skrevet August 9, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 9, 2008 Så bensinlukt kjennes godt fra katalysator altså? Har merket at det kommer drypp ut fra eksosen også ved varm motor. Er dette en sammenheng? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
auto82 Skrevet August 9, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 9, 2008 Er jo normalt at det kommer kondens ut fra eksosen når den er kald? Er det sant? Men når det kommer ut noe når motoren er varm er vel ikke godt tegn? Er det uforbrent bensin? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet August 9, 2008 Rapporter Share Skrevet August 9, 2008 kommer ca 1 liter vann i eksosen pr liter forbrent bensin, men mesteparten kommer som damp. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg