Gå til innhold

Dysene kutter plutselig!

Ranger emnet


svein-ivar

Anbefalte innlegg

  • Svar 40
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Har finni ut at returen til bensina er tett! Kan det være at det finnes en form for overtrykksvakt i hjernen eller på bensinopplegget?

 

nei, er ingen trykkvakt der...bare at bensintrykket går bajas... men har du ikke målt bensintrykket enda??

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig enkelt og greit.

Monter denne med ett Y-ledd/T-ledd på slangen inn på fuel-railen.

start motoren, og napp av vakum-slangen til BTR'en på framsiden av fuel-railen. Da skal du ha 3 bar på meteret ditt.

Kobler du på vakum-slangen igjen, skal bensintrykket falle til rundt 2,5 bar.

 

Hvordan fannt du ut at den var tett? Ved tett retur vil du få en rik blanding og det vil ryke synlig svart av eksosen, ikkeno kutt.

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får dra ræva ned på biltema i morra trur jeg. Handle inn litt verktøy igjen. Hadde tilgang på stort sett alt før.

Fant ut at den var tett ved å blåse inn i returen.. Ryker svart når jeg starter opp. Når jeg kjører aner jeg ikke. Ikke noe synlig i speilet hvertfall.

1987 Volvo 740 Turbo Squirta + div mod

1987 Volvo 740 GLE Brukskjerra...

Div..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

husk at du må skjøte slangen etterpå...hehe :) (skjøte-stykke og to slangeklemmer) og kjekt med slange-klemmer på alle koblinger, da det er litt trykk på godsakene ;)

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg åpnet returen og målte senere bensintrykket. Men hvordan i helvette skal jeg tolke dette!? Er det ikke sånn at 100Kpa = 1 bar? Det vil altså si at mitt bensintrykk er 0,62Bar? Det stemmer hvertfall ikke..!

 

Målt på slangen inn på bensingalleriet mens motor er igang, dog med vakumslangen fortsatt på btr'en...

 

Bensintrykk.jpg

1987 Volvo 740 Turbo Squirta + div mod

1987 Volvo 740 GLE Brukskjerra...

Div..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei, stemmer det... 100kpa er 1 bar.

 

Så der har du nok feilen din! ;) Ny BTR på på plass... for selv MED vakum-slangen på skal det være godt over 2 bar/200kpa der.

 

Edit; Nei det kan ikke stemme...for da måler plutselig instrumentet maks 1 bar bensintrykk....hmm

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bildet er litt utydelig, men hvilke mål er det som står der? ser jeg In/KG innerst?? (altså kg pr tomme?)

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Edit; Neida... feil igjen av meg... står PSI på skalen der... argh, tror joggu ikke instrumentet klarer no særlig trykk virker det som

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så den skal måle innafor det gule feltet på høyre side? Det er jo PSI..

 

jess...det er jo bensinTRYKK vi måler inn på fuel-railen..ikke vakum :)

Les selv her: http://www.biltema.no/Archive/Documents/Technical_docs/all/15/15-1366.pdf

 

Det er fælt å si det, men det ser ut som instrumentet ikke klarer lese over 0,65 bar bensintrykk (som er det samme som 10psi)

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår