Marius__ Skrevet Juli 30, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 30, 2008 har noen fjernet den orginale resirkventilen og erstattet denne med dump lokk og kjørt uten? blir den orginale 13C snurra fort slitt på 0,7 i trykk ved å kjøre slik? får man samme problem som når man monterer åpen dump? altså fusking og kvelning osv.. osv Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VgRD Skrevet Juli 31, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 31, 2008 HVorfor fjerne? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sideburn Satan Skrevet Juli 31, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 31, 2008 prøvde og sleit med at bilen stoppa når eg trøkkte inn klysjen! Siter -90 Mercedes 300E 4-matic -63 Buick Riviera Kustom Härda killar rakar pungen med vinkelslip! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ET Skrevet August 3, 2008 Rapporter Share Skrevet August 3, 2008 bilen min også stopper hvis jeg brå tråkker inn clutshen....men jeg ble fort vant til det og bare pumpe litt på gassen så holder den seg...får litt artig lyd også med åpent filter Siter Volvo 945Lt.. Volvo 745Tic..solgt Volvo 740Gl..vrak Volvo 740Tic..solgt Opel Omega 3000..høggd Opel Omega 3000.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius__ Skrevet August 3, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 3, 2008 HVorfor fjerne? for å få en mere artig lyd en den orginale resirken lager Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Braseth Skrevet August 3, 2008 Rapporter Share Skrevet August 3, 2008 Hva er grunnen til at motoren stopper dersom man blender slangen fra innsug til dump og kjører trykk over dumpen (slik at den ikke åpner)? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius__ Skrevet August 4, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 4, 2008 Hva er grunnen til at motoren stopper dersom man blender slangen fra innsug til dump og kjører trykk over dumpen (slik at den ikke åpner)? lurer jeg også på egentlig skjønner at den kveler seg med åpen ventil som slipper trykket ut i det fri, men når man ikke slepper ut noe så burde jo dette gå fint Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ET Skrevet August 4, 2008 Rapporter Share Skrevet August 4, 2008 den drukner i bensin....ser at det ryker svart når jeg pumper på gassen for å holde den i live Siter Volvo 945Lt.. Volvo 745Tic..solgt Volvo 740Gl..vrak Volvo 740Tic..solgt Opel Omega 3000..høggd Opel Omega 3000.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VgRD Skrevet August 9, 2008 Rapporter Share Skrevet August 9, 2008 Får man ikke fryktelig kompressor surge av dette? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Braseth Skrevet August 9, 2008 Rapporter Share Skrevet August 9, 2008 det som er poenget. Kjørte rundt slik i går, men man blir lei av å hele tiden bruke to føtter på å trmape tre pedaler.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VgRD Skrevet August 9, 2008 Rapporter Share Skrevet August 9, 2008 Så hva er da vitsen... Du får en annen lyd(lyden av turbon som tar skade ikke kult!!) bilen stopper, får den går jo så klart altfor fet... så igjen, Hvofor fjerne?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Gantenbein Skrevet August 10, 2008 Rapporter Share Skrevet August 10, 2008 på motoren min har jeg en t3 turbo, som det ikke er orginal dump på så jeg har ikke noe valg. motoren min stopper også når jeg har gitt gass og slepper gasspedalen. er det ikke noen mulighet å få fiksa detta problemet på en ordentlig måte? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ChrML Skrevet August 10, 2008 Rapporter Share Skrevet August 10, 2008 på motoren min har jeg en t3 turbo, som det ikke er orginal dump på så jeg har ikke noe valg. motoren min stopper også når jeg har gitt gass og slepper gasspedalen. er det ikke noen mulighet å få fiksa detta problemet på en ordentlig måte? Jo, montere resirkulerende ventil. Dvs en som ikke slipper ut i det fri, men slipper trykket fra nærmest mulig innsuget tilbake til rett etter mengdemåleren / foran turboen. Da må lufta som slippes ut ventilen gå tilbake igjennom mengdemåleren og blir da "målt ut fra systemet" og hjernen vil ikke pøse på med bensin til bilen stopper. Du må trekke en slange med stor nok diameter (for kort utblåsning) fra ene siden av motoren ved gass spjeldet til den andre, med en resirk ventil på. Monter ventilen nærmest mulig spjeld-siden, for å slippe unødvendig ekstra-luft som må lades før motoren får trykk. Bør monteres nærmest mulig spjeldet sånn at mesteparten av lufta slipper å snu retning for å komme ut. Har hørt at man kan modifisere noen åpne dumpventiler til å passe på en slange sånn at det kan føres etter mengdemåleren, og samtidig få en grei lyd, men har ikke sett dette. Alternativet hvis du vil ha en åpen dump er å bygge om litt og montere mengdemåleren rett før gass spjeldet, altså på høytrykksiden. Noen sier at dette går bra og holder lenge, mens andre sier at man blåser istykker måleren på noen dager, så er usikker på om dette faktisk er noen god idè. Kan tenke meg at den ikke har godt av det, men det bør gi noe raskere respons på gassen da du eliminerer en del av "laggen" fra du gir gass til mengdemåleren har oppfattet hvor mye luft motoren får (høres ut som den svelger et eple hvis du plutselig gir full gass i fri). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VgRD Skrevet August 11, 2008 Rapporter Share Skrevet August 11, 2008 Kamerat av meg har kjørt med LMM på trykksiden i over ett år nå, har gått helt bra, men som du sier så er det andre som sier at den tar kvelden etter noen dager.. jeg kommer til å gå for open dump.. er nok det beste tror jeg Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Gantenbein Skrevet August 12, 2008 Rapporter Share Skrevet August 12, 2008 men den stopper jo når jeg bare har rusa den litt. dumpen min åpner ikke før 0.6 bar og oppover. kan det være den som er grunden da alså? jeg har heller ikke no fus eller røyksky når dette skjer sånn som mange andre her har Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.