Estrewes Skrevet November 26, 2003 Rapporter Share Skrevet November 26, 2003 Hei! Jeg tenkte jeg skulle kjøpe meg en Turbo bil, men lurer litt på om jeg skal kjøpe 240 eller 740? Er det stor forskjell på disse i kvalitet? Hvis jeg ser bort fra utseende forskjellen; 1. Er det likt understell? Bakaksel etc? Går det ann og bruke om hverandre? 2. Ruster de like mye begge to? 3. Hva er vekta på 240 kontra vekta på 740? 4. Slitestyrke på drivverk og understell. Like bra? Og allt annet dere måtte vite som er bra eller dårlig på 240 eller 740. Siter Volvo - Mercedes - Audi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lovemachine Skrevet November 26, 2003 Rapporter Share Skrevet November 26, 2003 Gå for en 740 produsert etter -86. De er galvaniserte. Tror det var i -89 de kom med multilink-bakaksling. Absolutt å anbefale. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Estrewes Skrevet November 26, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 26, 2003 Ok, kjekt å vite. Men hvordan er det med slitestyrken på 740? Jeg veit at 240en er bra på det punktet, hvordan er 740en? Hva er det som er så spesielt med den bakakslingen? Hva er multilink? Siter Volvo - Mercedes - Audi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lovemachine Skrevet November 26, 2003 Rapporter Share Skrevet November 26, 2003 Slitestyrken er helst bedre. Multilink betyr at man i stedenfor en stiv aksling har to drivakslinger og div. stag til hjulopphenget bak. Bedre å kjøre med, det ene hjulet påvirker ikke det andre slik som stiv aksling gjør. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Heggis Skrevet November 26, 2003 Rapporter Share Skrevet November 26, 2003 gå for 240.. kongebil er ikke sikker på hva 740 veier men 240 veier 1280(hvertfall min) med ekstra hjul og orginal radio.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Estrewes Skrevet November 26, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 26, 2003 Og da skjønner jeg hva du mener Lovemacine. Men jeg liker stiv aksling. Mente du at du trudde 740 var mer slitesterk? Når det angår vekt så leita jeg litt rundt på nettet og fant ut at 240 veide 3000 lbs og 740 3200 lbs. Og 1kg er 2,2 lbs. Dvs at 240 veier 1363kg og 740 1454kg. Men jeg er fortsatt veldig usikker på hva som er lurest å kjøpe. Men det er jo et veldig pluss at 740 er galvanisert etter 86. Men noen som veit hvilken deler som er galvanisert? Også vil jeg gjærne at dere forteller meg + og - med begge modeller som dere har opplevd eller lignende. Siter Volvo - Mercedes - Audi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
benredik Skrevet November 26, 2003 Rapporter Share Skrevet November 26, 2003 regner med at karosseri, chassi er galvanisert Siter -93 Audi 80 2.0E Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Estrewes Skrevet November 26, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 26, 2003 Jeg trur ikke den er helgalvanisert som Audien skjønneru. Siden 240 etter 87 er galvanisert, men det er bare noen deler som er galvanisert. Foreksempel fram skjærmene. Siter Volvo - Mercedes - Audi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lasse_GT Skrevet November 27, 2003 Rapporter Share Skrevet November 27, 2003 Veier ikke 740 litt under 1900 kg? mener å huske det når jeg titta i vognkorte til enslik en.... jeg ville valgt 240, lettere bil, bedre forhold mellom vekt og hester... Kvaliteten er vel den samme, er jo stort sett de samme motorene og girkassene som sitter i 2førr og 7førr... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Breisladdern Skrevet November 27, 2003 Rapporter Share Skrevet November 27, 2003 + med 240. Tåler å få skikkelig grisejuling! Det finnes faktisk 1000 vis av dem på høggern, trenger du deler så er det ikke noe problem i det hele tatt! Billigere deler! Kjempe enkel å skru på... (tok mitt første motorbytte på en 240 just, og det gikk smertefritt) Altså konklusjon: Lettere å få tak i deler til 240 enn 740, deler er vel litt billigere, og jeg vil si at det er lettere å skru på en 240 enn en 740... Men nå har ikke jeg hatt 740 selv, alikevel har jeg noen + for den også: [*]-fint og oversiktlig dashbord/instrument panel, bedre orginal stereo ( :D kan vel byttes ) Siter O-1999 VW Passat 4Motion. O-1989 E34 535. prosjekt. x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
daggis Skrevet November 27, 2003 Rapporter Share Skrevet November 27, 2003 240 helt klart, den har littt sjel, mens 740 bare er en firkantet fæl blikkboks, med unntak av 360, det verste volvo har produsert! Min mening da.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Breisladdern Skrevet November 27, 2003 Rapporter Share Skrevet November 27, 2003 døh 360 er jo gromt da!! :D :D Bitteliten grombil med bakhjulstrekk... da mener jeg den coupe utgaven... Siter O-1999 VW Passat 4Motion. O-1989 E34 535. prosjekt. x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
daggis Skrevet November 27, 2003 Rapporter Share Skrevet November 27, 2003 Hehe, jaja, de kan være morsomme, men pene eller bra laget er de så definitivt ikke.. Skal faktisk kjøpe en og rævkjøre til helga.. :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lasse_GT Skrevet November 27, 2003 Rapporter Share Skrevet November 27, 2003 tror ikke det er noe vanskeligere å skru på 740 enn 240, de bilene der er stort sett bygd opp likt. har skrudd på begge bilene og har ikke merka at det er noe vanskeliger bil å skru på... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Børnerud'n Skrevet November 27, 2003 Rapporter Share Skrevet November 27, 2003 Da e iallefall utruuulig mykje lettare å bytta varmeapparat i en 740.. 740'n e lettare å kjøra hardt med og, sjøl om den tar nåke meir plass Siter '80 Ascona B '79 Mercury Capri og en halv sønderskutt '74 Volvo 142 BilCrossbil! ---------------------------- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.