opel16 Skrevet Juli 25, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 25, 2008 Hei! Har en forholdsvis fin a4 avant. Den skulle bare ha gått litt bedre! :) Dette er en 1,8 20v så vet at den ikke er så enkel å få ut hester av som 1,8t. Så da sender jeg ut en utfordring til dere alle om det finnes noen enkle grep å gjøre for å få ut mere hester. Alle svar mottas med en stor TAKK! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AudiT Skrevet Juli 25, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 25, 2008 Hei! Har en forholdsvis fin a4 avant. Den skulle bare ha gått litt bedre! :) Dette er en 1,8 20v så vet at den ikke er så enkel å få ut hester av som 1,8t. Så da sender jeg ut en utfordring til dere alle om det finnes noen enkle grep å gjøre for å få ut mere hester. Alle svar mottas med en stor TAKK! Åpent filter og effektanlegg er vel enkle grep som vil gi noe mer, om jeg ikke tar helt feil er det vel snakk om 15hk +-? Siter BMW 520ia 1991 Audi A4 1,8T 2000 - solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_eSOo_ Skrevet Juli 25, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 25, 2008 mer luft i dekka ... grenrør og eksos med bedre gjennomstrømning helt ut ... filter og chip som koster mer enn det smaker Siter - Audi coupe quattro typ85 - Audi A4 02 modell 1.8Tq Avant x Audi A4 96 modell 1.8Tq Avant Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opel16 Skrevet Juli 26, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 26, 2008 OK. Men jeg har hørt på f.eks Torshov i Trondheim på filter men de påstår at det ikke vil ha noe å si på effekten med åpent filter. Men det kan vel hende at det blir bedre utnyttet i kombinasjon med sport eksos? Noen som vet om rimelig sport eksos? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stigare Skrevet Juli 26, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 26, 2008 OK. Men jeg har hørt på f.eks Torshov i Trondheim på filter men de påstår at det ikke vil ha noe å si på effekten med åpent filter. Men det kan vel hende at det blir bedre utnyttet i kombinasjon med sport eksos? Noen som vet om rimelig sport eksos? Spar pengene dine :) Det eneste du oppnår ved å kjøpe åpent filter til disse bilene er litt annen lyd. Jeg hadde selv en 1.8 20v (non turbo) og var selv inne på tanken å få mer effekt ut av motoren. Lagde også en tråd om det den gangen men ble frarådet det. Det er ikke verdt pengene. Ha glede av bilen din slik den er motormessig. Og heller kjøp deg noe med mer power neste gang. Å begynne å chippe eller å trimme en slik bil er rett og slett bare bortkastet :) Just my 2 cents. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
al3x Skrevet Juli 26, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 26, 2008 Da kan du like gjerne bytte til 1.8T, koster deg vel ca like mye for å få de ekstra 25hk i trimdeler :P Siter - '01 Audi A4 1.8TQ - '95 Audi A4 1.6 - Bumblee Bee Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
plogenA4 Skrevet Juli 27, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 27, 2008 Kjøp deg en volvo 240. Siter 1996 Audi A4 1.8T Sedan 1995 Audi A4 1.6 Sedan- solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Incognito Skrevet Juli 27, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 27, 2008 Pump passe luft i dekkene, polèr lakken slik at den blir glatt. Mest effektive effekøkningen kontra pris på en sånn motor :p Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
al3x Skrevet Juli 27, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 27, 2008 Kan også hive ut all unødvendig vekt. Siter - '01 Audi A4 1.8TQ - '95 Audi A4 1.6 - Bumblee Bee Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trojaxx Skrevet Februar 23, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 23, 2009 Spar pengene dine :)Det eneste du oppnår ved å kjøpe åpent filter til disse bilene er litt annen lyd. Jeg hadde selv en 1.8 20v (non turbo) og var selv inne på tanken å få mer effekt ut av motoren. Lagde også en tråd om det den gangen men ble frarådet det. Det er ikke verdt pengene. Ha glede av bilen din slik den er motormessig. Og heller kjøp deg noe med mer power neste gang. Å begynne å chippe eller å trimme en slik bil er rett og slett bare bortkastet :) Nå er vel meninga med åpent filter å øke lufttilførselen (flow) så andre oppgraderinger som f. eks. større grenrør, throttle body etc. slipper å trekke orig.filteret ned i ventilene... :p Men ellers har du rett... Like greit å kjøpe performance-bil istedenfor å modde latmarken...imstupid Siter Audi A4 B5 1.6 lol d/¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨\b /[**\==OOOO==/**]\ |_===__====__===_| ]__['''''''''']__[ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
crezit Skrevet Februar 23, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 23, 2009 Nå er vel meninga med åpent filter å øke lufttilførselen (flow) så andre oppgraderinger som f. eks. større grenrør, throttle body etc. slipper å trekke orig.filteret ned i ventilene... :pMen ellers har du rett... Like greit å kjøpe performance-bil istedenfor å modde latmarken...imstupid gammal tråd ?:D Siter audi a4 1.8tq sedan 2000 mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Danielbp Skrevet Februar 24, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2009 kamakslinger? http://www.kmcams.no Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg