Gå til innhold

Styling Speedster

Ranger emnet


Green

Anbefalte innlegg

Grenrøra fra Piper er nok verdt pengene, men må helt ærlig si jeg var ikkje superfornøyd med finish, men etter 3-4timer med Dremel så begynner den å bli jevn og fin, ser ut som dei har brukt litt for mye varme når dei har sveist og dermed er der sveise-perler på innsida, noe som ikkje her heilt topp med tanke på flow.

Men men, vist ein gidder å bruke noen timer på den, så får ein definitivt et bra grenrør til ein super pris :)

 

IMG_3232.jpg

 

IMG_3237.jpg

 

IMG_3238.jpg

Endret av Yello
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • Svar 155
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

  • 5 weeks later...

Eg hadde det koblet til der hvor den originale boksen er tidligere, men det var ikkje noen optimal løsning, la derfor opp nye rør fra spjeldhus og ut.

 

IMG_0370.jpg

 

Slanger og rør kjøpte jeg fra Maxam-tuning, trenger ikkje akkurat Samco slanger til dette. 90graders bendet fra spjeldhus er reduksjons bend 70-75mm reten er 75mm. Veivhus ventilasjon gikk via filter og til friluft.

 

Finner også litt info og tips her: http://www.verboom.net/projects/speedster/20050219/index.html

 

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PM sendt på senkesettet.

 

Tror jeg bare prøver med filteret rett på det som står der orginalt. Ser først hvordan det blir. Opplevde du noen problemer med bilen rundt denne løsningen?

 

Bjørn

 

Nei det funket fint det, jeg hadde det da montert på et 45' bend for å filteret litt lenger ned i luftstrømmen,

mye kulere lyd også, men tviler på du legger så godt merke til d med Larini'en på bilen ;)

 

Morten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 weeks later...

Bra å støtte den lokale sjappa?

 

Hva med å støtte et stort svensk firma,dere har Biltema i Bergen?

Finn en visker som er like lang,eller lengre.Ta av gummien,og bytt den med den utslitte på din visker.Viola du har penger til å spandere en bedre middag på dama,en mye bedre plass å innvestere spør du meg.

 

Er nå ferdig med diverse mod,og ser frem til sesongen starter.

 

DSCF4621.jpg

 

DSCF4611.jpg

Endret av speedser

Thanks.

Speedster.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette såg jo veldig bra ut :)

Bare ein liten ting jeg ville endret på, filteret til veivhusventilasjonen vil det kunne regne inn i, sånn som det står nå, kan være ein fordel å montere ein slange her og få det vekk fra gitteret i "panseret"

Hva har du brukt for å polere toppdekselet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda ser den med filteret og regnvær,men dette er det blide Sørlandet,sommer og sol:D

 

Får se,ellers ble det ikke noe vårmønstring på meg i dag eller,konfermasjon med møte plikt i går.

Orket ikke tanken på å kjøre grytidlig idag så da ble det ikke noe.Men angrer litt når jeg ser bildene,600 sports biler....

 

Nå håper jeg bare jeg får innvilget fri neste måned til Våler banen.

yello.

Fått de nye felgene? Og hvordan virker oppsettet ditt så langt?

 

Polering av toppdeksel......mange timer med dremel og autosol.

Endret av speedser

Thanks.

Speedster.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere vasker vel bilen med vann på det blide sørlandet også regner jeg med ;)

Ellers så venter jeg fortsatt på felger, ATS lovde at de skulle lage dei denne uken, men det sa de for 3 uker siden også da... Dekka ligger klar, Kumho V70A gateslicks i medium mjukhet, håper de gjør jobben.

Ellers så virker oppsettet fint, har noe høy tomgang, ca.1300o/min men bare når jeg står parkert, er helt fin når jeg kjører, da der er 2 forskjellige tomgangsmap her sier Cortenay. Dette er pga. at jeg kjører uten cat men jeg vil heller ha litt høy tomgang enn mindre effekt og mer varme :) bilen er hysterisk morsom å kjøre med kompressor, herlig lyd. Whiiiiine :drunk:

Monterte forresten GAZ coilovers denne uken, har ikkje hatt tid til å justere så veldig mye, men den blei vanvittig stiv nå i forhold til originalt, men mye mindre dunk og slag enn med det originale oppsettet. Men trur nok det blir noe slitsomt i lengden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

EE joda vasker med vann fortsatt her også:m'm:

 

MM? coilovers,er de vanskelige å komme til å justere når de står på bilen?

Du burde absulutt prøve de på banen før du tar de av igjen,men der er vel noe av ulempen ved å sette opp bilen den blir ubehagelig å kjøre på vei.

Men det er vel også et stykke arbeid å sette de rigtig opp?

Har du de gamle senkefjærene enda.....?

Kan du kjøre med den mappinga du har nå eller er den bare foreløpig? Og at du må på rullene og gjøre den endelige mappen?

Og er den standard ECU så åpen at det er mulig?

 

Var en tur 3timers kjøretur med taket på i går,og merker at allerede med de forandringene som jeg har gjort,har gjort støynivået vesentlig høyere/ubehagelig.Merkes spessielt med taket på.

Men den er raskere,og virker sprekere så da så,det blir aldri en bil for transport uansett.

Thanks.

Speedster.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

høres helt rått ut yello

 

Ellers sitter de nye fjærene som støpt, ble meget bra. Skal legge ut bilder i løpet av kvelden tenker jeg. Bilen er nå på EU kontroll så jeg håper de ikke reagerer på lyden fra Larini systemet... ;)

Nydelig bil speed, vakker farge :)

 

Mvh

Bjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår