Gå til innhold

1994 Mitsubishi Eclipse 2000GS


Eclipse-R

Anbefalte innlegg

Etter å bare ha soset rundt på forumet her, tenkte jeg det var på tide å skrive litt om bilen min, eller rettere sagt lage en liten

mitsublogg=)

 

Min Mitsubishi 1994 Eclipse 2000GS hentet jeg fra Oslo i begynnelsen av april.

Turen opp til trondheim var utrolig gøy, bortsett fra at den ikke ville starte igjen da jeg var innom en

bensinstasjon i elverum. Men det skyldtes at + kontakten på batteriet ikke var helt i orden.

Ellers var det en ganske sexy jordfeil på den fra før; Fram- og baklysene på venstre side virket ikke, og

heller ikke dashbordbelysninga eller skiltlysene fungerte.

 

Ifølge forrige eier er bilen importert fra sverige og bygd opp av to eclipser. Karosseriet har gått 244 000km, motoren 110 000km.

Fikk en haug med papirer som bekreftet km.stand og diverse. Og en haug med deler!

Bilen har stått lagret i en garasje i over et år.

 

Etter turen vasket jeg den skikkelig:

DSC00969.JPG

 

Deretter parkerte jeg bilen i garasjen,og begynte med mitt lille "prosjekt" :)

Har planer om å sette på stylingfangere og skaffe meg turbomotor en gang i fremtiden, men studenter har ikke all verden med råd :P

 

Lurte på hvor jordfeilen kunne være, så jeg snakket med en kompis som har greie på bil. Han foreslo at jeg skulle sjekke

skiltlysene, og det var akkurat der feilen lå. Holderen til skiltlysa var så gjennomrustent og tynt at det kunne forveksles med papir.

 

Bakfangeren er av:

DSC00970.JPG

 

Deretter vasket jeg hekken grundig, og lakkerte hele greia:

DSC00972.JPG

 

Tok også storrengjøring innvendig. Fant masse rart :D som f.eks 3 tyske mark mynter, ei svær parkeringsmynt som det sto paris på og noen norske kroner:P

Samt den lilla lighteren dere ser på bildet under :D

DSC00971.JPG

 

Også var det ut på veien med den! :)

DSC00976.JPG

 

Det var påmontert rockford fosgate frontsett i bilen, forrige eier sa at det var kun høyre høyttaler som

fungerte, og at den venstre var ødelagt og ikke gikk an å fikse.. men det var bare en ledning som var løs:D

 

Ellers da jeg tok ut CD-spilleren (pioneer) da jeg skulle montere anlegg, så det ut som om det hadde vært en 4-åring som

hadde gått amok. Ledninger her og der, ca. 5 sukkerbiter og masse kabelsko, samt tre par høyttalerkabler som ikke var koblet til noen steder:P

 

Jeg la opp nye ledninger til anlegget, og strakk to strømkabler til bagasjerommet der jeg nå har 2x12" kasse med Dragstersubber.

I hatte hylla har jeg et par proson 6,5" , et par proson 5,25" og et par proson 4". Ved baksetene har jeg et par proson 6,5".

Proson er billigmerke, men funker utrolig bra :)

 

Hattehylla er litt skeiv, siden den pinnen man ser er for kort.

DSC00263.JPG

 

Hattehylle, proson all the way:

DSC00264.JPG

 

 

Så var plana og finne meg ei fin vinge til bilen, og etter litt søking rundt omkring fant jeg en feit ostehøvel.

Men bestemte meg for å droppe den plana, siden den ikke passet helt. Ser tøft ut på denne bilen EGENTLIG, men samtidig så slår det inn en høy harryfaktor :P

 

DSC00305.JPG

 

 

 

Etter en liten "handletur" i finland ble det litt shining av interiør og motorrom.

 

Sånn så det ut før:

DSC01032.JPG

 

Sånn ser det ut nå:

DSC01033.JPG

 

Under panseret før:

DSC01029.JPG

 

Under panseret nå:

DSC01031.JPG

 

 

 

Dette er det jeg har gjort med bilen siden april. Ikke mye, men en god del ;)

Oida, den løsna gitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, fine bilder! Er glad du droppa ostehøvelen dog. Vinge plassert PÅ en eksisterende spoiler? Vel, mildt sagt spesielt, men hver sin smak! Hva slags luftfilter byttet du til?

 

Hehe :D

Har ikke byttet luftfilter:P Bare fjerna den "bøtta" den lå oppi.

Skal mest sannsynlig gå til anskaffelse av en KN filter en dag:P

Oida, den løsna gitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

UPDATE!

04.08.08

 

Parkerte bilen i garasjen her om dagen, plana var at jeg bare skulle skifte dekk, men den gang ei.

Det ble både tektylering og montering av horn og bla bla..

Siden jeg er en "Før/nå-bildeperson" så har jeg selvsagt tatt bilder av det meste :)

 

Her er'n parkert :P

DSC01099.JPG

 

Her er felgene. Sånn så de ut før.

DSC01082.JPG

 

Lakkerte dem svarte med felglakk. Må si den lakken funker utrolig bra til å være Biltemaspray:P

DSC01085.JPG

 

Kjekt med kompiser som kan legge på dekk, samt balansere :wink:

DSC01096.JPG

 

Sånn så skoa på bilen ut før.

DSC01114.JPG

 

Sånn er det nå :) Ble utrolig fornøyd om jeg får si :-D

DSC01102.JPG

 

Så var jeg av med frontfanger, siden jeg måtte bytte horn. De gamle var fulle av sand og alskens drit.

Bilen lever ganske greit opp til navnet sitt (eclipse), da frontfangeren satt for det meste med klips :D

DSC01105.JPG

 

Lekte meg også med alugitter, for å finne ut hva som passet og ikke.

Synes ikke dette ble så ille, men det er så masse rart bak fangeren at jeg hadde ikke tålmodighet til all tilpasninga.

DSC01106.JPG

 

Bøyde til litt alugitter slik at det skulle passe inn i "grillhullet", reslutatet syntes jeg ikke noe særlig om.

DSC01109.JPG

 

Så derfor tok jeg original"grillen", sparklet den, og lakkerte den blank svart. Det synes jeg passa utrolig bra. "Grillen" påmontert under dette bildet:

DSC01111.JPG

DSC01113.JPG

 

Så tok jeg et bilde av "helheten" slik at felgene vises bedre. Vet at det er lite luft i framdekket :P

Ellers var jeg ute med hele interiøret, samt alle dekslene fra baksetet til bagasjerommet, malte over overflaterusta i innsiden av hjulbuene med hammerite, og noen steder i bagasjerommet. Ser jeg noe rust neste gang jeg sjekker der, så begynner jeg å grine :)

Ellers blir det UTROLIG mye rot rundt omkring når man holder på. Oppi det rosa badekaret ligger alt jeg hadde i bagasjerommet :P

DSC01117.JPG

 

Tok også en liten photoshoot ^^

 

DSC01121.JPG

DSC01131.JPG

 

 

Det var ukas bilmekkeøkt. Kommer vel flere en gang

Oida, den løsna gitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 months later...
  • 2 weeks later...
  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår