stian90 Skrevet Juli 23, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 23, 2008 Tenkte å behandle understellet på bilen etterhvert kanskje før vinteren slår inn. Er en del rust under her og der, men ikke noe gjennomrust noen sted. Tenkte å behandle understellet før det er "for sent" og ting går så langt at det ruster hull og drit. Hva anbefales? Kan jeg f.eks behandle understellet med 2 strøk Rustbullet eller Hammerite? Tectyl? Rett og slett.. hva anbefaler dere av produkter og framgangsmåte. Rustbullet er jo greit med tanke på at det bare kan males rett på.. og rett på rust, fjerner selvfølgelig alt løst først. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MGR Skrevet Juli 25, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 25, 2008 bruk 2-3 strøk rustbullet, fjærn alt løst først da.. så når rustbulleten er tørka, fyrer du på med en del tectyl:;) Siter -BMW e30 320 tramp drifter posjekt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikkel Bruer Skrevet Juli 26, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 26, 2008 Sandblåsing og pulverlakk.. Så tectyl eller lignende etterpå ;) Bulletproof Siter - '02 BMW 525DAT M-Sport - '99 Audi A6 2.7BiTurbo Quattro - '02 VW Golf 1.9TDI - '01 VW Caddy 1.9TDI [thread=129069]- '90 Audi 200 20v Turbo quattro[/thread] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
technobreath Skrevet Juli 27, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 27, 2008 og hvordan pulverlakkere? Trodde det krevde litt mer enn menigmanns utstyr... Siter Peugeot 406 2000 Stasjonsvogn - Nåværende privatbil Ford Transit Connect med Securitas Styling - Nåværende arbeidsbil Toyota Carina 2 1986 - Solgt Volkswagen Golf 1 1982 - Vraket Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CoilOver Skrevet Juli 27, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 27, 2008 pulverlakkere? jo, først tar du fram vinkelsliper. så kapper du bilen i små deler, slik at de passer inn i kjøkkenkomfyren. Så setter du temperaturen på 300 grader og vips, så blir pulverlakken på bilen fin og blank. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stian90 Skrevet Juli 27, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 27, 2008 Hehe, ikke aktuelt. Skal hovedsakelig behandle bremserør, fester, rammevanger, bensintank mm. Godt mulig jeg tar hele driten under når jeg først er i gang. Så da lurer jeg, hva er egentlig ideelt for dette bruket? Er Hammerite bra på dette eller funker det best på smårustne gjerder? Er det noen andre produkter som evt anbefales på understellsdeler, som man kan få tak i på Bilxtra/torshov etc? 2 behandlinger kan også være aktuelt for å få en enda mer motstandsdyktig overflate, som f.eks tectyl over den første behandlinga som noen nevnte under her. Har tenkt å male dette på med pensel. Tror ikke jeg kommer til å bruke Rustbullet alikevel da jeg ikke har stort igjen og fyren som jeg kjøpte dette av har slutta å importere det. Noe som beskytter godt, gir en sliteserk overflate og som kan påføres på rust (slik at jeg slipper å slipe ned hver eneste lille rustflekk med 180 papir under bilen) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Housey Skrevet Juli 28, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 28, 2008 Por-15 er da midt i blinken for deg :) Siter Golf II 16vT Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
technobreath Skrevet Juli 28, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 28, 2008 Hva er Por-15. Kan huske navnet - har lest om det i et eller annet forum tidligere. Men hovedsaken med understellsbehandling er å beskytte karosseriet mot oksygen of fukt, og til det trengs et tett sjikt med lakk eller noe. Så trenger du beskyttelse som er seig nok til å ta både steinsprut og andre lignendes ting uten at det går hull på den... Hammerite er i så måte ikke til å anbefale, da det ikke er seigt nok til understellsbehandling. Har brukt det noen ganger i hjulbuen, men et tykt lag skikkelig behandling hører nok også med uansett. Jeg bruker noe sort seigt noe. Understellsbehandling fra Motip eller hva det heter. lenge siden jeg leste på flaska :) Det funker fett. Går GODT å male på med pensel også! Er tykt som bare det, og seigt også. Uten å farge av om du kommer borti det... :) Men Por-15 er vel noe i den duren det også? Siter Peugeot 406 2000 Stasjonsvogn - Nåværende privatbil Ford Transit Connect med Securitas Styling - Nåværende arbeidsbil Toyota Carina 2 1986 - Solgt Volkswagen Golf 1 1982 - Vraket Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg