Gå til innhold

Min Audi A4 B5 (1995) ((Bilder))

Ranger emnet


Sokkull

Anbefalte innlegg

Hei hei:) Tenkte det var på tide og registere seg her og legge ut noen bilder av bilen, samt jeg har noen spørsmål.

 

 

De av dere som har nettby kan jo se bilder av bilen her: http://www.nettby.no/user/files.php?user_id=101194&folder_id=718655

 

For dere som ikke har nettby kommer det nye bilder av bilen snart.

 

Macrom 1500W forsterker

2x3000W 12" Pioneer subber.

 

Så noen spørsmål ang anlegg. Har en Macrom 1500W forsterker, med 2 kanaler ut. Hva er best, å kjøre en kanal ut til vær sub? Eller og kjøre plus fra ene kanalen, minus fra andre og serie/paralell koble de?

 

Edit; Et spørsmål til, ang nytt frontsett. Får man noen brukbare frontsett til rundt 1000-1200 kr? Og må dørpanelene av for montasje?

 

 

04082007399.jpg

04042008219.jpg

04082007395.jpg

04082007396.jpg

04082007397.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fått koblet om anlegget, ble mye bedre lyd! Men skulle hatt en 2000W forsterker og focal frontset:)

 

 

Ellers tips til små detaljer som kan gjøres med bilen? Vurderer alu m3 speil og s4 grill.

 

Syntes også det er litt dårlig drag i bilen. Greit det er en orginal 1,8 men den drar ikke noe spesielt før på 4,5k. Hva kan gjøres?

 

Kam og Effektanlegg?

 

Sitter på Pipercross luftfilter nå, så lyden er det ikke noe å si på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brunerune

Ikke kjøp m3 speila, og ikke gjør noe med motor. Blir like dyrt å få 20 hest utav den motoren, som det gjør å få hjem en 1.8t motor. Får ikke mer enn 2-3 hester på et "effektanlegg", så blir bare mye lyd -noe du blir møkklei av på langtur.

 

En kvasskam vil gi deg et par hester til, men vil bli ujevn på tomgang..

 

Så ikke tenk på det engang. Du kan heller hive ut sub kassen, forsterken(e), reservehjulet og droppe frokostene fremover.. Fordi vekt er første pri om du er ute etter effekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo si det sånn at jeg er ute etter bedre aks, ikke nødvendigvis toppfart.. Men bedre aks kommer jo med bedre effekt, som igjen vil gi en høyere toppfart. Prøver ikke tyne HK ut av bilen, men skulle gjærne hatt en anelse bedre aks.

 

Sitter jo allerede på noen jalla "m3" speil, men er int i alu detaljer på bilen. Orginal speilene syntes jeg er grisefæle, da er noen jalla "m3" speil bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brunerune

Jaja jeg orker ikke diskutere det med effekt på disse bilene, blir tatt opp annen hver time her inne.

 

Mtp speila, så syns jeg de orginale er ganske så fine bare du får på lakk på speilhusa.

 

Men skal ikke ta fra deg noen som helst drømmer -alt er smak og behag, og du skal gjøre det DU vil gjøre med bilen DIN.

 

God natt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjør til sverige og hent deg en 1.8t som har blitt påkjørt av en Volvo 240 bakfra. Denne er garantert most helt frem til motoren. Ta med deg motoren og alt det andre pisset du trenger, så hiver du det inn i stedet. Om du mener aks ikke har noe med vekt å gjøre, så kan du prøve å fylle opp bilen din med 4 feite innvandrere og prøve å få hjulspinn på tørrgrus. Blir ikke det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selg bilen og kjøp en 1.8T <3

 

Ontopic, hvordan er det med blyfri 95 - 98?

Kan alle bruke blyfri 98? Jeg er klar over at det er litt dyrere, men har også hørt at biler går litt bedre på 98, samt 98 er en selfølge ved chipping av bilen.

 

Har en A4 1.8T '97, burde jeg begynne å tanke 98? Skal chippe om et par mnd., da skal jeg jo begynne med det uansett..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår