Margido Skrevet Juli 19, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 19, 2008 heisann. Noen som vet om gode metoder for å fjerne tørket maling fra interiør? Har en Mini Clubman Estate 1971modell med blå skaitrekk på dørtrekkene og setene, og selvfølgelig er det hvite malingsflekker på de. Har prøvd med rødsprit og aceton, men det går ikke bort. Finnes det noe vidundermiddel for å fjerne sånt? Siter BMW 318is coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet Juli 20, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 20, 2008 Whitespirit bør ta det. Siter Bilforumet.noAdministrator-96 BMW 328i Touringx -92 BMW 318iS Coupé Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Margido Skrevet Juli 21, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 21, 2008 Har prøvd arcanol, whitesprit og rødsprit, men ingenting av det går bort. Malingen har vel satt seg iløpet av et par år så.. noen andre forslag? Skulle gjerne bare kastet trekkene og fått tak i nye, men er ikke så enkelt siden bilen er sjelden.. Siter BMW 318is coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet Juli 21, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 21, 2008 Eg har ikkje klart å hugse på navnet enno. Men det er noke sitrongreie som blir brukt for å ta vekk maling. Kanskje andre hugser på navnet? Siter Bilforumet.noModerator: Bilpleie - Bilstereo -2003 Volvo S60 2.4D-1981 Porsche 911 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
klovnster Skrevet Juli 21, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 21, 2008 sitrusrens? Siter '97 Polo Color Consept 1,6l Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Margido Skrevet Juli 21, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 21, 2008 hvor får man kjøpt dette isåfall? Og er det skånsomt mot trekket slik at fargen ikke "flasser" av? Siter BMW 318is coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet Juli 21, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 21, 2008 Tviler på at sitrus tar det når ikke whitespirit tar det, men... Siter Bilforumet.noAdministrator-96 BMW 328i Touringx -92 BMW 318iS Coupé Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Margido Skrevet Juli 21, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 21, 2008 Hmm, så da er det ingen annen utvei i å prøve å få tak i nye trekk? Faen. Siter BMW 318is coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet Juli 21, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 21, 2008 3m citrus spray. Har ein kamerat som driver eige firma og han bruker dette for å ta vekk maling ifra firmabilene. Du får gjera eit forsøk. Virker det ikkje må du nok ha nye trekk Siter Bilforumet.noModerator: Bilpleie - Bilstereo -2003 Volvo S60 2.4D-1981 Porsche 911 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Margido Skrevet Juli 21, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 21, 2008 Ok, takk for tips. Skal prøve det ut :) Skader ikke å prøve iallfall. Siter BMW 318is coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shine Skrevet Juli 23, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 23, 2008 Du kan prøve med Grønnsåpe... Ha såpa på med en svamp,la den være der i noen timer. Sjekk etter en halv time om malingen slipper. Prøv på en "ufarlig" plass først. Gi meg gjerne tilbakemelding om detter funka for deg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Margido Skrevet Juli 26, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 26, 2008 Du kan prøve med Grønnsåpe...Ha såpa på med en svamp,la den være der i noen timer. Sjekk etter en halv time om malingen slipper. Prøv på en "ufarlig" plass først. Gi meg gjerne tilbakemelding om detter funka for deg. Skal prøve dette. Takk for tips :) Siter BMW 318is coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
technobreath Skrevet Juli 27, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 27, 2008 Størknet maling kan ikke tas med verken whitespirit eller aceton. Sitrusrens har jeg aldri prøvt å rense maling med. Det som jeg er HELT sikker på tar maling er Reprin. Et jotun produkt tror jeg. Men om det ødelegger skaien er en helt annen ting. Du kan jo også prøve det på en ufarlig plass. Er det store flekker eller små korn? 3M Sitrusrens får du imidlertid kjøpt hos byggshoppene og har du et rengjøringsfirma lokalt så bør de også ha det. Jeg arbeida i noen måneder mellom skolegang som vaskekone - dvs vaskemann - og jeg brukte mye sitrusrens da, Det løser opp lim og slik dritt som ingenting annet tar. Og for eksempel så kan du vaske deg med sitrus rens serivetter etter å ha fått sånn byggeskum på hendene, og det går rett av... det er effektive greier, men om det tar maling ville jeg i utgangspunktet tvilt på om jeg ikke hadde lest annet her tidligere... alltid lov å prøve... Reprin derimot smører du på med en LITEN pensel KUN på flekken og venter i 10-15 minutt så er det bare å vaske av flekken. Men test at det ikke ødelegger skaien først på en ufarlig plass som sagt. Jeg har brukt det på fliser, laminatgulv, treverk osv. det ødelegger ikke verken treverket eller laminaten iallefall. Det har konsistens omtrent som vaniljekrem, som gjør det enkelt å smøre på akkurat der det skal være, men så renner det ikke utover heller. Siter Peugeot 406 2000 Stasjonsvogn - Nåværende privatbil Ford Transit Connect med Securitas Styling - Nåværende arbeidsbil Toyota Carina 2 1986 - Solgt Volkswagen Golf 1 1982 - Vraket Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg