tebein Skrevet Juli 19, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 19, 2008 Hei. Først må jeg si at jeg ikke er sikker på om dette er riktig plassering, eller om den egentlig burde ligget under Passat, men da må mod. bare flytte den. :) Så det jeg lurer på. Skal kjøpe et K04 oppgraderingskit fra AWETuning. Skal bare ha moderat effektøkning da bilen nå er helt orginal. Følger med K04 turbo, GIAC chip og 5 bars FPR. Skal også ha på 2,5" eksos fra kat. Burde jeg ha downpipe og sportkat på denne? Snakket med BSR som sa at det kom veldig an på programvaren. Fikk også denne linken av BSR hvor det står at hvis man har feil oppsett på eksos så vil man få dårligere ytelse av turbo pga. mottrykk osv: http://sv.bsr.se/faq/25/ Trenger noen tips/innspill til hva som burde gjøres for å få optimal effekt ut av dette oppsettet. Eneste som sitter på fra før er åpen filter og ny resirk i metall. Link til K04 oppgradering: http://www.awe-tuning.com/pages/shared/part_detail.cfm?PMaI=3&PMoI=25&PEI=2&PP=b5passat_18t_drivetrain.cfm&PPT=Drivetrain&IL=AWEK04 Link til evt. downpipe med sportkat: http://sv.bsr.se/products/4104212/ Link til eksos: http://sv.bsr.se/products/4004211/ Har skrudd en del bil, men ikke satt sammen noen oppgradering av turbo før, så takker for alle innspill her! :) Siter Ånei du, sa han. Dette er nok ordentlig tyskerstål det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hassa Skrevet Juli 20, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 20, 2008 Bør bytte ut den orginale katalysatoren og ja. Merker ganske stor forskjell fra orginal kat, til ett 2.5"-3" rakt rør eller sports kat. Mvh Siter - 97mod. Vw Passat 1.8 20V Turbo BSR Steg 3. * 87mod. Bmw E30 325 Tic * 87mod. Honda Prelude 2.0 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet Juli 20, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 20, 2008 Kan være greit å vite at Bosch ikke anbefaler totalt trykk på dysene over 5 bar (dvs bensintrykk + ladetrykk). Her vill du havne på over 6 bar Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tebein Skrevet Juli 20, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 20, 2008 Polo Classic: Mener du da at de orginale dysene ikke takler det, eller at de ikke anbefaler det for motoren i det heletatt? Hassa: Hva med 3" downpipe, er det å anbefale? Eller blir det for lavt mottrykk da? Takk for svar så langt. :) Siter Ånei du, sa han. Dette er nok ordentlig tyskerstål det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet Juli 21, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 21, 2008 Iflg Bosch tåler ikke orginaldysene trykket og kan ryke. De kan enten slutte å virke helt, stå åpne hele tiden, eller det som værre er, stå halv-åpne Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tebein Skrevet Juli 21, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 21, 2008 Så større dyser er å anbefale da, med andre ord? :) Evt. hvor store? Og hvor store er de orginale dysene på en APU(?) motor? Siter Ånei du, sa han. Dette er nok ordentlig tyskerstål det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.