Majty Skrevet Juli 18, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 18, 2008 Heisann! Jeg og madammen har fått et tilbud av svigeres. Dette går på å kjøpe bilen deres. Det er en Honda CRV 98 model som har gått 170.000km Hondaen har blitt taksert hos bilforhandler (innbytte) til 65.000kr. Da selgeren er en venn av familien fortalte han at den skulle legges ut igjen til 100.000kr. Vi får da kjøpe den for 65.000kr Vi har fortiden en Toyota Yaris Verso(1,3l bensin) som har gått ca 85.000km. Toyotaen er en 03model. Det som bekymerer meg med kjøpet er at bilen hår gått såpass langt i forhold til vår eksisterende bil og er dobbelt så gammel. Jeg har heller ingen erfaring med honda så jeg vet ikke om dette er noen driftsikker bil. Mitt spørsmål til dere er da: Ville du\dere solgt Toyotaen og kjøpt Hondaen? Siter X-Audi a4 1,8t - Solgt *dypt savnet* X-Golf II 1,8L '90 - Solgt X-Porche 911 '02 banebil i skapet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viking067 Skrevet Juli 18, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 18, 2008 Ville beholdt Yarisen, hvis det ikke er plutseligt behov for større bil da. Siter Bilforumet.noSuper Moderator -Out of order- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Majty Skrevet Juli 18, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 18, 2008 Ville beholdt Yarisen, hvis det ikke er plutseligt behov for større bil da. Det er ikke det. Kunne du fortalt hvorfor du ikke ville byttet? :) Må ha noen gode argumenter for madammen. Siter X-Audi a4 1,8t - Solgt *dypt savnet* X-Golf II 1,8L '90 - Solgt X-Porche 911 '02 banebil i skapet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viking067 Skrevet Juli 18, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 18, 2008 Yaris holder seg bedre i pris mht innbytte senere. Det er Toyota. :) Siter Bilforumet.noSuper Moderator -Out of order- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BoomBoxx Skrevet Juli 22, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 22, 2008 Nå er jo Honda'n mer fremkommelig, om det har noe å si. Den er nok et mer morsomt valg, om ikke mer fornuftig rent økonomisk. Min mening er vel at selv om 1. gen CRV ikke er noe glansbilde, stiller den designmessig "en smule" sterkere enn urstygge Yaris Verso, til tross for at sistnevnte er av nyere dato. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BoomBoxx Skrevet Juli 22, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 22, 2008 Glemte å nevne at jeg selvsagt kan kjøpe CRV'en til 65k. :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Elgen- Skrevet Juli 22, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 22, 2008 hvor trenger man en suv på lørenskog ;) behold yarisen. bruker nok mindre drivstoff også. Siter Du skal ikke stjele! Staten liker ikke konkurranse... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Auda Skrevet Juli 22, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 22, 2008 CRV'n er jo på ingen måte mer fornufig eller økonomisk enn en Yaris. Siter URS4(Outlaw) A6 2.7T(Murdered) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hisap Skrevet Juli 22, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 22, 2008 Er enige med dem over her. Å bytte til en bil dere egentlig ikke har bruk for som er dyrere i drift etc er det vel lite poeng i om dere er fornøyde med Toyotaen? Omreg avgiften er jo på 6320 på den CRV'n om jeg ikke husker helt feil, så da koster den jo pluttselig mere. Om jeg ikke tar helt feil så er den også dyrere å forsikre. Siter '09 Toyota Hilux 3.0 D-Cab SR+ '09 Can-Am Outlander MAX 800 XT '09 Yamaha YFM350R Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Juli 23, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 23, 2008 Selv om Versoen faktisk er noe av det styggeste Toyota har produsert, så har du vel strangt talt ikke bruk for en ny bil. Uansett hvor godt tilbudet måtte være :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LLH Skrevet Juli 23, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 23, 2008 usakelig og helt off topic :F hadde heller bytta til yaris t-sport turboen som står på finn.no. hehe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BoomBoxx Skrevet Juli 23, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 23, 2008 Mer OT. Flere som har siklet på SnurboYarisen, ja? :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg