VR6power Skrevet Juli 17, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 17, 2008 min mor har en audi a6 98 modell , dette er en 1.9 tdi , denne er gått knappe 140.000 km og alle servicer er følgt, men nå siste tida har den begynt å bli noget slapp, når bilen blir kjørt varm og har normal temperatur og vi "drar på" så funker ikke turboen , den henger ivertfall som om håndbrekket står på. klarer knapt 50km/t på 3 giret....og sååååvidt den kryper over 4000 rpm etter jevnt gasspådrag leeeenge kan slå av tenning og alt er OK en stund så plutselig er der ingen guffe igjen...hmmm HVA kan vere problemet her , ser eller hører ingen luft eller oljelekasje fra turboen ivertfall ..?!??!! Siter orginal utvendig bortsett fra 8x17" TSW Kyalami,lakkerte plast detaljer.Chippa 2.8 motor,senk(50mm) og klare lykter rundtom inkl. hella grøft/blink-lys Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hisap Skrevet Juli 17, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 17, 2008 har akkurat samme problem selv på akkurat samme modell, med ny Turbo. Dette skjer bare sånn 1 gang i uka eller no, men jævelig iriterende. Siter '09 Toyota Hilux 3.0 D-Cab SR+ '09 Can-Am Outlander MAX 800 XT '09 Yamaha YFM350R Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MrT_Norway Skrevet Juli 17, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 17, 2008 Jeg har hatt samme bilen og hadde akkurat samme problemet. Jeg byttet ett par trykk slanger og trykkregulatoren så var det hele i tipp topp stand. Siter Torbjørn Wold-Hansen towoha@gmail.com Citroen Berlingo 1.4L 2006, Toyota Corolla 1.3L 1978, Toyota Previa 2.4L 2001, Sierra Cosworth 2.0L 1990, Subaru Impreza Sti RA 2.0L 1995, Subaru Forester 2.0L 1999 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hisap Skrevet Juli 17, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 17, 2008 Jeg har hatt samme bilen og hadde akkurat samme problemet. Jeg byttet ett par trykk slanger og trykkregulatoren så var det hele i tipp topp stand. Takk for godt tips, nå har jeg endelig den unnskyldningen for å kjøpe fullset med samco! Siter '09 Toyota Hilux 3.0 D-Cab SR+ '09 Can-Am Outlander MAX 800 XT '09 Yamaha YFM350R Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VR6power Skrevet Juli 17, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 17, 2008 ok, tusen takk for svar . det er merkelig egentlig for den virker en stund, så plutselig er det som om du drar på brekket og da er den meget meget slapp....så stopper vi bilen og starter igjen og den funker en stund , så plutselig kommer det igjen...hmm, fortsatt ganske likt ditt problem før du skiftet slanger og regulator ? er den regulatoren mye styr å skifte, evt dyr sak??! Siter orginal utvendig bortsett fra 8x17" TSW Kyalami,lakkerte plast detaljer.Chippa 2.8 motor,senk(50mm) og klare lykter rundtom inkl. hella grøft/blink-lys Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Scorpio29 Skrevet Juli 18, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 18, 2008 Kan det være turboen får dårlig kjøling? Fastbrent oljeslagg i kanalene pga for kort kjøletid etter att man er ferdig å kjøre (ikke lar den gå på tomgang ett par minutter for att oljen skal få kjøle turboen)? Siter Suzuki Baleno 1998 1,3L Mitsubishi Lancer 1995 1,8L Toyota Corolla 1994 2,0L Audi 80 1992 2,3L Ford Scorpio V6 1991 2,9L Plymouth Gran Fury 1983 5,2L Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hisap Skrevet Juli 18, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 18, 2008 Kan det være turboen får dårlig kjøling? Fastbrent oljeslagg i kanalene pga for kort kjøletid etter att man er ferdig å kjøre (ikke lar den gå på tomgang ett par minutter for att oljen skal få kjøle turboen)? Nå blir vel ikke Dieselturboene så fryktelig varme i følge det jeg har hørt? Siter '09 Toyota Hilux 3.0 D-Cab SR+ '09 Can-Am Outlander MAX 800 XT '09 Yamaha YFM350R Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MrT_Norway Skrevet Juli 18, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 18, 2008 Kan det være turboen får dårlig kjøling? Fastbrent oljeslagg i kanalene pga for kort kjøletid etter att man er ferdig å kjøre (ikke lar den gå på tomgang ett par minutter for att oljen skal få kjøle turboen)? Hmmm, mulighetene for at dette er en feilårsak er meget liten vil jeg si. Har aldri vært borti denne feilen med dieselturbo pga mindre luftgjennomstrømning enn ved bensin og mye lavere temperaturer... Siter Torbjørn Wold-Hansen towoha@gmail.com Citroen Berlingo 1.4L 2006, Toyota Corolla 1.3L 1978, Toyota Previa 2.4L 2001, Sierra Cosworth 2.0L 1990, Subaru Impreza Sti RA 2.0L 1995, Subaru Forester 2.0L 1999 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MrT_Norway Skrevet Juli 18, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 18, 2008 ok, tusen takk for svar . det er merkelig egentlig for den virker en stund, så plutselig er det som om du drar på brekket og da er den meget meget slapp....så stopper vi bilen og starter igjen og den funker en stund , så plutselig kommer det igjen...hmm, fortsatt ganske likt ditt problem før du skiftet slanger og regulator ? er den regulatoren mye styr å skifte, evt dyr sak??! Det høres akkurat ut som det problemet jeg hadde. Husker ikke helt hva prisen på regulatoren kostet, men mener det var en 500,- +/- Du klarer greit å bytte den selv dersom du er ørlitegranne nevenyttig, nesten som å bytte batterier i ei lommelykt eller en fjernkontroll ;) Siter Torbjørn Wold-Hansen towoha@gmail.com Citroen Berlingo 1.4L 2006, Toyota Corolla 1.3L 1978, Toyota Previa 2.4L 2001, Sierra Cosworth 2.0L 1990, Subaru Impreza Sti RA 2.0L 1995, Subaru Forester 2.0L 1999 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MrT_Norway Skrevet Juli 18, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 18, 2008 Takk for godt tips, nå har jeg endelig den unnskyldningen for å kjøpe fullset med samco! Helt korrekt ;) Da har du hvertfall slanger som lever ut motoren din... ;) Siter Torbjørn Wold-Hansen towoha@gmail.com Citroen Berlingo 1.4L 2006, Toyota Corolla 1.3L 1978, Toyota Previa 2.4L 2001, Sierra Cosworth 2.0L 1990, Subaru Impreza Sti RA 2.0L 1995, Subaru Forester 2.0L 1999 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VR6power Skrevet Juli 19, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 19, 2008 kan du forklare sånn kjapt kor vakumregulatoren ligger i motoren ca? så kan eg nok skifte den sjøl ja ;) ordner seg det ;) men veit ikkje heilt ka eg ser etter :) Siter orginal utvendig bortsett fra 8x17" TSW Kyalami,lakkerte plast detaljer.Chippa 2.8 motor,senk(50mm) og klare lykter rundtom inkl. hella grøft/blink-lys Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.