Mattis Skrevet August 1, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 1, 2008 Da var karosseridelene hentet,og man har begynt å skjært ut rusten av 142en. Hvis alt klaffer så får jeg nok sveist til helga. Men jeg har jo selvfølgelig klart å kasta bort kabelen til det fans kamraet, men når jeg finner den så får jeg kaste opp et par bilder. Forresten så var de gamle hjulbuene festa med 2-3 punktsveiser og sikaflex. En skikkelig kvalitets-jobb med andre ord. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ralf2 Skrevet August 1, 2008 Rapporter Share Skrevet August 1, 2008 Godt du bor i troms. Har 17" stål jeg og:D Men blir nok flere etterhvert som får de. Mine kosta 3270,- på peugeot. Har bestilt 4 til og de skulle jeg få god pris på. Får se til mandag.. Siter 142T5 prosjekt 242 2,5LT 5er. http://www.sportsbillosjen.com/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mattis Skrevet August 1, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 1, 2008 Godt du bor i troms. Har 17" stål jeg og:D Men blir nok flere etterhvert som får de. Mine kosta 3270,- på peugeot. Har bestilt 4 til og de skulle jeg få god pris på. Får se til mandag.. Ja du skal nok se at 17" stål blir de nye eikerfelgene :D Jeg hadde aldrig trodd at de var så billige på peugeot. Men er dine bredda? I så fall hvor mye, hvor dyrt og har du bilder? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ralf2 Skrevet August 1, 2008 Rapporter Share Skrevet August 1, 2008 http://www.bilforumet.no/happenings/191003-raceday-2008-rudskogen-banekj-ring-s-ndag-27-juli-6.html Bilder i fart. Bare de jeg har foreløpig. Har snudd mine. Innpresset blir jo litt galt men.. De blei litt for langt ut forran. Har laga de til 142n men siden det blei 242 på veien først gikk de på der. Lurer på å bredde de nye jeg får og ikke snu de. da kan de kansje nesten få lovlig innpress. Tenkte 8,5 breie eller no. Må måle litt å se. De er jo 7x17 så dimmen er jo egentlig grei nok. Har 205/40-17 nå og det er helt greit. Er forresten ikke noe galt å kjøre med. Siter 142T5 prosjekt 242 2,5LT 5er. http://www.sportsbillosjen.com/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mattis Skrevet August 1, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 1, 2008 Det ser jo helt fantastisk ut. Kanskje jeg skal få de bakre sentrums-vendt og bredda innover, tør ikke å prøve meg på det selv.................. Kanskje jeg må ta å øve meg på noen gamle 14" stål. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mattis Skrevet August 3, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 3, 2008 (endret) Ja da fikk jeg lasta opp noen bilder. Slik så det ut på førersiden. Fant litt mere rust. Ca. sånn ser sjåførsiden ut nå (fjærnet store deler av innerskjermen også) Sånn ser venstresiden ut (legg merke til sikaflexen og punktsveisene) Endret Februar 6, 2009 av Mattis Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mattis Skrevet August 4, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 4, 2008 Min far så bilen i dag, og det viser seg at han lakkerte den en gang på 70tallet. Men jeg har et problem, jeg tok ut bakruta i dag og det var en god del rust der. To plater er jo punkta i hop i vindusåpningen, de har skillt seg/ åpna seg, og det er jo seff masse løsrust i mellom de. Hva gjør jeg for å få det bra? Jeg aner virkelig ikke hvordan jeg skal fikse det, og få det til og holde seg bra. Tekte på å sandblåse det og pukte det i hop igjen, men jeg tenkte jeg skulle forhøre meg litt her først. Så om noen har noen gode råd så setter jeg stor pris på det. Mvh Mathias Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mattis Skrevet August 6, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 6, 2008 Plutselig i dag kom jeg på at jeg trengte en girkassetunell, den blåe er ombygget til kortspak, og jeg hadde lite lyst å skjære i den gråe. Så jeg fikk dra på en liten skrot-safari til et gammelt grustak der det står noen gamle vrak, der var det en 142 som jeg kunne skjære ut girkassetunellen på. Men det som var litt synd var at taket var klemt flatt, så det måtte demonteres først.... Men men her er bilder...... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mattis Skrevet August 6, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 6, 2008 Jeg har også hentet meg to strøkne dører. De har feil type dørhåndtak men det kan man jo bygge om.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Næssen Skrevet August 6, 2008 Rapporter Share Skrevet August 6, 2008 Mandig Siter Volvo amazon 70 modell. (Langtidsprosjekt) Volvo 240 Turbo. Volvo 240 86 modell. (Delebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gjerdeanders Skrevet August 16, 2008 Rapporter Share Skrevet August 16, 2008 Liker 142'r veldigt godt. Må si eg gleder meg til å følge med litt framgang i dette prosjektet=) lykke til! Kom med masse updates :D Siter Biler Volvo 240GL 1985 Prosjekt trykk meg=) X: Ford Fiesta Opel Kadett GSI look (1,3) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mattis Skrevet August 18, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 18, 2008 Liker 142'r veldigt godt. Må si eg gleder meg til å følge med litt framgang i dette prosjektet=) lykke til! Kom med masse updates :D Updates blir det nok mange av. Har ikke fått gjort noe på en stund, man driver jo å konverterer fjøsen til verksted innimellom flekkene, og fikser litt på et 240 prosjekt som har stått alt for lenge. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mattis Skrevet September 12, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 12, 2008 Vet noen hvordan jeg kan fikse dette? Rustent i mellom platene... Hvis noen har noen gode forslag/idèer så er det bare å hyle ut Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mattis Skrevet September 16, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 16, 2008 Har forresten vært å kjøpt en til 142, en GL 73 (usikker men den har de små fangerne og firkanta baklykter). Som har noen lister og kromdeler som er bedre enn de jeg har. Det virker ikke som det er så mye rust, så det kan hende det blir en rock'n'roll bil av den. Kommer muligens bilder senere i dag Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mattis Skrevet September 17, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 17, 2008 Fikk en karosserimekaniker til å se på rusten, han mente det var 2 måter å fikse det på: 1. Borre ut punktene og splitte platene, sanblåse og sveise i hop igjen. 2. bytte den ytterste plata. Trur det blir Nr 2. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg