Gå til innhold

Hva er det som kommer ut av eksosrøret???

Ranger emnet


Partyman

Anbefalte innlegg

Det er isolasjonen i potta som kommer ut, faren er at du ikke vet hvilken potte som er ødelagt -mest sansynlig den bakerste, og det som kan skje er at mottrykket kan bli for høyt og du får effekttap.

 

Jeg anbefaler deg å ta en telefon til Jørgenrud bilverksted på Spydeberg. De forhandler Ferrita anlegg som er rustfritt med livstidsgaranti.

Gjorde det med golfen min og betalte 5000 for komplett 2.5" Gti sportsanlegg fra kat og bak. De bygde det på bilen min, mig-sveiset og tilpasset det.

 

SINNSYKT bra service der ute var det også, så dem vil jeg anbefale på det sterkeste!!

 

Mvh Geir

Volvo V70 D5 Premium 2003

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Partyman

Det er vel like greit å kjøpe komplett effektanlegg med en gang... kan jeg fjerne katalysatoren, og allikevel få det godkjent???

 

Alle biler fra 90-tallet er påbudt med katalysator så du får den nok ikke godkjent om du fjerner den, med mindre du setter på en overgang (med utsparing for lamda sonden) også bytter du tilbake til kat'en før EU-kontrollen din.

 

Eller invistere i en racing-kat (som koster flesk..)

Volvo V70 D5 Premium 2003

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by TurboKnut

KATTALYSATOR !!!!!!!!!:D

Hadde sånn "bever" i potta på golfen oxo i fjor.. Dro ut en god del av potta...

 

Trenger jo ikke å ha katalysator for å få det... ligger jo masse sånn dempeull i bakre lydemper.....

---- Power is nothing without control----

 

Ta en titt innom http://www.akutt-galskap.com(nede)

 

- 1984 Volvo 240

- 1976 Opel Kadett C 2.2i (Prosjekt)

- 1979 VW Golf Mk1 (Turbo prosjekt)

- 1983 Ford Sierra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katalysatoren kan umulig komme ut av bakpotta uten at den er knust i biter. Katalysatoren er lagd av noe porselens lignede stoff. Det som kommer ut av potta er det som er inne i lyddemperene.

 

Golfen 3ern min ble EU godkjent hos NAF uten katalysator:) Avgassene var så rene at de ikke merket at bilen manglet katalysator.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår