Gå til innhold

Pioneer DEH-P7000UB + ekstern harddisk?

Ranger emnet


PoTheFo

Anbefalte innlegg

Jeg har en Kenwood KVT-829DVD som jeg har prøvd litt diverse metoder for å kunne bruke en bærbar harddisk med. Kjøpte meg en WD 250 gig bærbar harddisk som jeg prøvde å koble til en av USB-portene, men dessverre så gikk det ikke! Hører at harddisken spinner opp men så stopper den og det virker som om den restarter hele tiden. Sjekket feilsidene til WD og fant ut at den trengte mer enn 500 mA som spilleren sender ut i USB-portene. Prøvde å kjøpe en ledning som har to USB hann i den ene enden og USB hann mini i den andre for å se om harddisken klarte å ta strøm fra begge portene (noe som er mulig med eldre bærbare PCer som bare har 500mA i en USB-port) men dessverre, ikke det heller gikk. Prøvde også å koble den ene av de to USB-ledningene i en bærbar pc, og da spant den opp, men spilleren fant bare en sang (hadde over 4000 og alle lå i root) Så har egentlig gitt opp dette siden det ikke er aktuelt å ha en bærbar pc i bilen bare for at harddisken skal få nok strøm. Så har i stede tenkt til å kjøpe en minnepenn som har ganske stort minne (32 gig er det største jeg har funnet, og det holder i alle fall til musikk) siden disse ikke trenger mer enn 500 mA.

 

Og til deg som lurte på om det går ann å spille avi filmer fra harddisken, har ikke fått til dette med minnepenn, men det funker med en brent DVD. Men sjekk om spilleren har støtte for DivX (noe min støtter) Ellers er det få avi filmer du får spilt av.

 

Dette er som sagt på en Kenwood spiller, men regner med det er ganske likt på Pioneer sin modell. Mener også å huske at jeg spurte på Torshov om dette da jeg vurderte Pioneer sin spiller, og de sa at det ikke gikk, men er ikke sikker. (de sa for øvrig at det letteste var å kjøpe en Ipod og adapter kabel til Ipod til spilleren, da kan du spille både musikk, video og bilder som er på Ipoden)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der var det mye god info ja :)

Har sendt en mail til Pioneer men ennå ikke fått noe som helst svar av de, installbay sa de akkurat hadde planer om å teste dette og gi meg svar så fort de visste noe.

 

Blir nok en Pioneer DVD spiller på meg, mye pga at det er plass til sykt mange sanger på en dvd i forhold til cd, syns det blir formye å gi 1000-1200kr for en minnepenn på 32gb når jeg kunne fått en hdd på 320gb som ikke er veldig mye større fysisk.

 

Har sett mange med full ipod styring og jall men er ikkeno fan av ipod i utgangspunktet og det er veldig begrensa hvor mye ekstra duppeditter jeg gidder å kjøpe.. hehe..

- 89" Volvo 745GLT, B234F

 

- Forza 3 & 4 -> GT: HvedingN

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var inne og forhørte meg på datakjeden i tønsberg. Der sa han at de faktisk hadde testet diverse harddisker i bilen. Og problemer var at, når du kjøper en ekstern hardisk som tar strøm fra usben, så er det eksremt kort ledning til den, vis det blir lengre får den ikke nok strøm, og da snakker vi ut av en hjemme pc, i bilen er jo det bare verre..

 

Så jeg bestemte meg for å gi faen og kjøpte med en minnepenn på 8gb til 200,- og det funker kjempe bra, holder i massevis for meg..takker for svar og hjelp her også!

Hertz!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Der var det mye god info ja :)

Har sendt en mail til Pioneer men ennå ikke fått noe som helst svar av de, installbay sa de akkurat hadde planer om å teste dette og gi meg svar så fort de visste noe.

 

Blir nok en Pioneer DVD spiller på meg, mye pga at det er plass til sykt mange sanger på en dvd i forhold til cd, syns det blir formye å gi 1000-1200kr for en minnepenn på 32gb når jeg kunne fått en hdd på 320gb som ikke er veldig mye større fysisk.

 

Har sett mange med full ipod styring og jall men er ikkeno fan av ipod i utgangspunktet og det er veldig begrensa hvor mye ekstra duppeditter jeg gidder å kjøpe.. hehe..

 

Er heller ikke veldig fan av Ipod så det blir nok mest sannsynelig minnepenn på meg siden jeg ikke får til med harddisk enda så mye jeg har prøvd! (Noe som er ganske frustrerende egentlig...) Synes allikevel det er verdt det slik at jeg kan slippe å ha så alt for mange CD-er i bilen men i stede bruke en liten minnepinne å oppdatere innholdet en gang i blant å ha MYE musikk lett tilgjengelig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjøp dere en usb kabel som gir 2 usb A kontakter til usb kontakten som passer hardisken. Pass på at denne kabelen har en USB A kontakt som er en såkalt strøm tyv og en USB A til strøm og signal. Kobl da USB A (strøm) til denne: Omformeren USB A (strøm og signal) til cd spilleren og selvsagt til slutt kobl denne kabelen til hardisken.

 

Kjører slikt oppsett i min bil, har koblet en slik hardisk: WESTERN DIGITAL PASSPORT ESSENTIAL 320GB til en slik spiller: Pioneer Premier DEH-P690UB

 

Og det funker helt fint, må bare til tider koble ut og inn hardisken, og det tar litt tid for å lese hardisken.

 

edit: Denne kabelen fikk jeg hos en butikk som spesialiserer på kabler til PC. Husker ikke hva butikken heter, men den ligger på veien fra UMB til Drøbak. Den ligger rett ved en gård.

Eier av en svart Toyota Celica T23 2000mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjøp dere en usb kabel som gir 2 usb A kontakter til usb kontakten som passer hardisken. Pass på at denne kabelen har en USB A kontakt som er en såkalt strøm tyv og en USB A til strøm og signal. Kobl da USB A (strøm) til denne: Omformeren USB A (strøm og signal) til cd spilleren og selvsagt til slutt kobl denne kabelen til hardisken.

 

Kjører slikt oppsett i min bil, har koblet en slik hardisk: WESTERN DIGITAL PASSPORT ESSENTIAL 320GB til en slik spiller: Pioneer Premier DEH-P690UB

 

Og det funker helt fint, må bare til tider koble ut og inn hardisken, og det tar litt tid for å lese hardisken.

 

edit: Denne kabelen fikk jeg hos en butikk som spesialiserer på kabler til PC. Husker ikke hva butikken heter, men den ligger på veien fra UMB til Drøbak. Den ligger rett ved en gård.

 

Se der ja:) Dette må jeg prøve.... Har allerede en slik kabel da så mangler bare omformeren;) Kjøpte forresten kabelen hos http://www.multicom.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår