oddi Skrevet Juli 16, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 16, 2008 Hei Dama har en pug. 306 fra 1994 (eller 95) med 1,4liters motor. Denne viser høy temperatur, litt over 100 grader. Har byttet termostat, skal ut igjen nå for å sjekke om jeg har gjort det riktig, etter at den fremdeles hadde høy temperatur etter byttet. Hva kan være galt hvis det ikke er termostaten? vannpumpe? hørtes ihvertfall dyrt ut.. hva med en temperaturmåler av noe slag? har lite erfaring med denne type bil, så jeg er veldig åpen for forslag til hva som kan være galt... Haster dessuten litt, ho skal kjøre til vestlandet på fredag:) mvh oddi Siter Saab 900 snurrbo cab solgt! :( :( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet Juli 16, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 16, 2008 Har du sjekket om det er nok kjølevæske på radiatoren? (og da meiner eg radiatoren og ikkje påfyllingstanken) Siter Bilforumet.noModerator: Bilpleie - Bilstereo -2003 Volvo S60 2.4D-1981 Porsche 911 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddi Skrevet Juli 16, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 16, 2008 Har du sjekket om det er nok kjølevæske på radiatoren? (og da meiner eg radiatoren og ikkje påfyllingstanken) Har drivi og styra med dette en stund nå, og jeg prøvde å ta en runde rundt kvartalet, kjørte uten termostat, kun pakning.. fremdeles over 100 grader:) Plutselig datt den ned til 70, så jeg antar det har vært en luftlomme en eller annen plass, f.eks i nærheten av vannpumpa... Har nå satt i termostaten igjen, og bilen kommer til ca 91-93 grader, noe som bør være akseptabelt..:) ellers, takk for hjelpen:) mvh oddi Siter Saab 900 snurrbo cab solgt! :( :( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jimny4x4 Skrevet Juli 17, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 17, 2008 disse motorene har spist topppakninger... olje lekker ut i kjølesystemet som blir full av jurpe... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg