Gå til innhold

ABS styreenhet

Ranger emnet


888RCV

Anbefalte innlegg

Kan styreenhet byttes uten å bytte ABS pumpe i tillegg? Er det i tilfelle bare å plugge ut & inn?

 

Gjelder 98 mod passat stv 1,8T

 

Følere er målt og funker, sikringer sjekket men ABS varsellampe lyser konstant. Møller prøvde vag-com men kom ikke inn på system, de mener styreenhet har tatt kvelden...

1998 Passat stv 1,8T

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan styreenhet byttes uten å bytte ABS pumpe i tillegg? Er det i tilfelle bare å plugge ut & inn?

 

Gjelder 98 mod passat stv 1,8T

 

Følere er målt og funker, sikringer sjekket men ABS varsellampe lyser konstant. Møller prøvde vag-com men kom ikke inn på system, de mener styreenhet har tatt kvelden...

 

Så fremt du bruker riktige komponenter, skal dette kunne gjøres.

 

Dog finnes ingen av disse å kjøpes separat, du får kun kjøpt komplett aggregat hos Møller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 months later...

Jeg hadde samme feil på min 98 1.8T. Du kan demontere den elektriske styreenheten fra den hydrauliske delen og reparere den. Det er 2 løse ledninger inne i enhenet som må loddes fast igjen. Du må skjære opp den sorte boksen med en Dremel el. Så må du være supernøyaktig og stø på hånden når du skal lodde fast ledningen igjen. Følg denne meget gode bruksanvisningen jeg fant på nettet.

 

Jeg var uforsiktig å rota litt for mye nede i eneheten slik at den ble skadet. Kjøpte en brukt styreenhet fra en 99 Audi. Monterte den inn og alt fungerer. Møller mente at jeg måtte opsøke dem for avlesing av "data" fra den gamle enheten. Opsøke dem på nytt etter innmontering av ny (brukt) enhet for "omprogrammering". Dette er bare tøys. Møller skulle forøvrig ha mellom 10 og 14 tusenkroner for å ordene problemet mitt!

 

 

http://www.lbak.dk/Audi/Repair_ABS_unit_passat.pdf

 

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

He, he... Et veldig typisk VW-problem med ASB-lamper som blir juletrepynt. På min Vento viste det seg at feilen var et den ene bremsen foran lå på, så klosser og skiver ble varmt. Dette førte til at ABS-en koblet ut, men også plutselig kunne koble inn ved vanlig bremsing på tørt føre. Og en gang var jeg nær ved å smelle inn i en lastebil i Drammen sentrum fordi ABS-en plutselig koblet inn og jeg hakket av sted uten å få bremset...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"ABS pumpe, rep. sett"

 

Dette er den delen som tar kvelden, den selges tydeligvis separat hos norskbildelsenter.no:) Dette er til en 1999 mod, som jeg har.. Bare å finne rette delenummer på den hydrauliske delen av ABS-enheten. Det er det nummeret som står nederst av de tre linjene med tall. En øverst, en i midten til venstre og en nederst. Når du såklart ser den veien det er lesbart.. ;)

- 2006 mod. Ford S-Max Trend
- 1999 mod. Volkswagen Passat Trendline stv
- 2002 mod. Opel Astra G Sport

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe.. flere som har samme feil ja:) Min har det med å komme på iblant og da lyser håndbrekklampen støtt mens abslampen blinker og systemet er umulig å komme inn på. Her blir det loddemetoden som skal prøves snart hvertfall da bremsfølere bak ble bortkastet tid og penger...

2.0 glx,

Ser ut som anlegget har begynt å komme seg nå ja!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestill heler fra http://www.ecstuning.com/Volkswagen-Passat_B5-FWD-1.8T/Braking/ABS/Module/. Jeg bestillte min derfra og den ble levert på døra hjemme hos meg på 5 dager. Betalte under 4000,- noe som er under halv pris av hva møller tar og 2500,- billigere enn NBS.

VW Passat 1.8T GT28RS

VW Golf III 1.8T

Opel Kadett E(solgt)

Opel Manta 2,2i turbo(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår