svm88 Skrevet Juli 12, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 12, 2008 Kjøpte meg akkurat ny bil, mercedes c220 cdi sport 99modell. Det originale anlegget i den er rett og slett dårlig, så vil skifte det ut. Jeg trneger ikke et anlegg som spiller veldig høyt, men heller noe som spiller godt og underholdene. Jeg tenker da å skifte spiller, høytalere og muligens sette inn en sub. Budsjett ca 5000-6000kr. Det jeg har tenkt litt på er: Alpine CDA-9812RB spiller(4*60watt) Dynabel 6,5" komponentsett Dynabel BF0804 forsterker 4*80watt Men så lurer jeg på om denne spilleren drar et/to slike komponentsett greit, eller bør jeg ha en forsterker? Bør jeg gå for to komponentsett(et i frem dørene og et i bak dørene)? Eller heller kanskje gå for en sub og et komp sett? Hva tror dere vil bli best? Noen tips til andre merker/modeller? Hvilken sub? Håper noen kan hjelpe meg litt! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
audigaudi Skrevet Juli 12, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 12, 2008 Med ditt budsjett ville jeg gått for ett komponentsett foran som er drevet av forsterker. Jeg ville derfor enten hatt 2 forsterkere eller en 5 kanaler som gjør jobben for alle elementene. Forsterkerene i de aller fleste spillere er på det beste middels gode. Kjenn bare på vekten av spilleren kontra en hvilken som helst forsterker. Hva tror du da om 4x50 watt fra spiller kontra separat forsterker? Dynabel gir etter min erfaring mye for pengene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
svm88 Skrevet Juli 12, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 12, 2008 Ok, så om jeg for eksempel kjøper en alpine spiller, et dynabel komp sett til å ha i dørene foran, en dynabel 4 kanals forsterker( bruker to kanaler til kompsettet og brokobler de to siste til sub) og en sub. Har sett litt på et brukt peerless resolution 12" element til 700kr, også kjøpe en kasse hos eltek. Tror dere dette vil bli en grei løsning? Noen som har noen bedre forslag? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
golfnos Skrevet Juli 14, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 14, 2008 har en Hertz 5kanaler, hertz hx 10" subber og lukket kasse for enkel 10" om interessant Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg