Gå til innhold

Flatt batteri igjen og igjen og igjen og igjen... (Mitshubishi Eclipse '92)


Yelsent

Anbefalte innlegg

Hey,

 

Nå har det seg slik at jeg har fått et nokså rart problem med min Eclipse. Nylig hadde jeg bilen inne til EU kontroll + småreparasjoner, pluss at jeg fikk en fyr til å koble opp anlegget i bilen min riktig (det hadde visst korrodert inni dørene slik at høyttalerne hadde streiket). Glad og fornøyd kjørte jeg bilen hjem, og dagen etter, på eksamenen min faktisk, satte jeg meg inn for å starte bilen. Intet skjer. Batteriet er flatt. "Faen", tenker jeg, det er sikkert en lampe som har stått på i natt eller noe. Heldigvis er familiebilen tilgjengelig og jeg tar den i full fart for å nå frem til skolen, noe jeg rekker akkurat på minuttet:D

 

Uansett, senere får jeg lånt en lader - og bilen starter igjen. Om kvelden parkerer jeg og sørger for at ingen lamper/spillere/ol er på. Bilen står i to dager. Da er den død igjen. Jeg tenker at batteriet antageligvis har tatt kvelden, kjøper nytt batteri og monterer det, tar en kjøretur på en time for å lade det opp og parkerer fornøyd hjemme igjen. Etter noen dager er bilen død IGJEN. Jeg får ordnet startkabler, men begynner å bli mektig frustrert. Dette har gjentatt seg helt frem til nå, og jeg begynner å lure på hva problemet kan være.

 

Er det muligens noe med spilleren som fyren kan ha kobla slik at den stjeler strøm fra batteriet når den er av? Eller er det noe galt med selve bilen?

 

På forhånd takk.

'92 Mitsubishi Eclipse GS

Historie, prosjekt -og bildetråd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Defekt batteri, defekt dynamo eller strømtyv.

 

Sjekk spenningen på batteripolene på tomgang, denne bør være over 13v, helst over 14v. Hvis dette er riktig kan du plukke av pluss kabelen på batteriet og måle med amperemeter mellom + på batteri og ledningen. Du skal ha nærmest mulig 0 i forbruk. Er dette ikke tilfelle, så setter du på + kabelen og måler ampere over hver sikring intil du finner strømtyven.

 

Hvis ingen av delene over hjelper og du har ett gammelt batteri så er det trolig batteriet som er modent for utskifting.

- Rust never sleeps.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for kvikt svar.:) Men batteriet er nok ikke defekt -

 

Jeg tenker at batteriet antageligvis har tatt kvelden, kjøper nytt batteri og monterer det, tar en kjøretur på en time for å lade det opp og parkerer fornøyd hjemme igjen.

 

Men jeg skal sjekke spenningen og se hvordan resultatet blir. Takk.

'92 Mitsubishi Eclipse GS

Historie, prosjekt -og bildetråd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Det absolutt første du bør sjekke, er: Batteri tilkobling/polsko, kabelsko inn på polsko, jording fra batteri og motor- karosseri.

 

Så kan du:

 

Sjekke slik som beskrevet av tidl medlem.

 

 

Hvis problemet oppstod etter at du fikk fikset opp med stereo, så kan nok problemet ligge der.

Sjekk over ledningene og tilkoblingene til spilleren. Dat kan hende en pluss kabel, ligger inntil jord, et sted.

 

 

Prøv å koble fra spilleren og se om det hjelper

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår