Gå til innhold

Vibrasjon ved gasspådrag

Ranger emnet


phoen|x

Anbefalte innlegg

Har en Ford Focus som jeg nettopp har montert senkefjærer på. Eibach fjærer, senker ca 30mm. Bilen har vært inne på firehjulskontroll, eneste som ikke stemte var spissing, men fikk justert det.

 

Etter at jeg monterte fjærene ble bilen litt snodig ved gasspådrag. Kan ligge i f.eks 50 uten vibrering, men så akelererer jeg og der kommer vibrasjonen. Slakker jeg gassen og holder gjevn fart er det null vibrasjon. Det er spessielt merkbart når jeg passerer 80km/t.

 

Virker som ubalanserte dekk. Men det rare er at uansett hvilken hastighet jeg ligger i så er det ingen vibrasjon helt til jeg gir gass. Hadde dekkene vært ubalansert ville jeg vell merket det uansett jeg ga gass eller ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har et sett med sommerdekk på stålfelger jeg kan prøve i løpet av helgen.

 

Takk for tipset!

Teori er når du vet alt, men ingen ting fungerer. Praksis er når alt fungerer, men du vet ikke hvorfor. Jeg kombinerer teori og praksis, så hos meg fungerer ingenting og jeg vet ikke hvorfor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huh, jeg hadde tydeligvis to kontoer her på forumet..

 

Auda, drivaksling, hørtes dyrt ut :( Skal for sikkerhets skyld bytte felger i løpet av helgen.

 

Kan det være kast i bremseskivene forran? Eller ville jeg merket vibrering når jeg bremset da?

Teori er når du vet alt, men ingen ting fungerer. Praksis er når alt fungerer, men du vet ikke hvorfor. Jeg kombinerer teori og praksis, så hos meg fungerer ingenting og jeg vet ikke hvorfor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huh, jeg hadde tydeligvis to kontoer her på forumet..

 

Auda, drivaksling, hørtes dyrt ut :( Skal for sikkerhets skyld bytte felger i løpet av helgen.

 

Kan det være kast i bremseskivene forran? Eller ville jeg merket vibrering når jeg bremset da?

 

 

Skulle tru du ville merke det ved alle typer gange da.

 

Ettersom det ikke vibrerer under hard bremsing så kan det være drivaksel som tidligere nevnt, men jeg ville ha prøvd med annet par dekk først.

'09 Toyota Hilux 3.0 D-Cab SR+

'09 Can-Am Outlander MAX 800 XT

'09 Yamaha YFM350R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår