frankd70 Skrevet Juli 10, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 10, 2008 I min passat 1,9 tdi 98, var jeg på vei i et øsende regnvær. Etter ca 30 minutter stopper plutselig vindusviskerene... historien stopper her.... Jeg har nå sjekket at: Sikringene er OK. Har skrudd ut vindusviskermotor - sjekket med 12V direkte OK. Følgelig er det enten: -Bryter. -Rele (Om det er rele på vindusviskere - trolig ja) -Ledningsnett Nå jeg slå på tenningen å starter vindusviskere, er det ingen "klik k" i noe rele... Men hvordan kan jeg enklest finne ut av dette. Er det noen gode forslag..?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Finn- Skrevet Juli 10, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 10, 2008 ta av dekselet der hvor sikringene sitter inni i bilen (a-stolpen) lyser du med ei lykt litt innenfor der så ser du et avlangt rele(dobbel rele), brunt eller røaktig i fargen. er nok den som har tatt kveld. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
frankd70 Skrevet Juli 10, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 10, 2008 Hvorfor spurte jeg ikke her, FØR jeg startet å skru.. det hadde spart meg for mye tid og plunder.. Kune ikke se på releet at det var svidd eller noe slikt.. Kjøper nytt rele i morgen. TAKK, så langt!!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MiMixx Skrevet Juli 11, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 11, 2008 Kan si at releet heter 97, hvis jeg ikke husker feil... Hadde problem med mion også, bare at den gikk og gikk selv om man slo av bryteren. Måte holde bryteren nede for å få den til å fungere... Og foresten motoren kan starte å gå selv om du kobler direkte 12V, men prøv reelt først, koster ikke så hest-galt :) Siter Ford Escort 1.6 GL 1986-modell -(ANGRET BITTERT AT DEN BLE) SOLGT- Mitsubishi Lancer 2.0 GL 1994-modell -(VEEEEEEEEEEELDIG GLAD DEN ER) SOLGT- VW Passat 1.9 TDI Comfort -(FORNØYD) INNEHAVER- Selger masse deler fra den, ta kontakt ;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
frankd70 Skrevet Juli 14, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 14, 2008 Hei igjen. 1. Byttet releet - uten at det hjalp - fortsatt død. (Ja, det var rødbrunt og dobbelt) 2. Testet med ny bryter - fortsatt død. (Flyttet kablene over på ny bryter uten å ta løs selve bryteren fordi det var feil bryter. - Hadde fått en bryter uten kontroll av kjørekomputer ) Når jeg forsøker å slå på viskerene, er releet helt dødt.. (Har forsøkt med tenning på og selv med motor i gang) Slik jeg nå tolker feilsøkingen er det kablene mellom + og bryter ELLER kablene mellom bryter og relè Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MiMixx Skrevet Juli 14, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 14, 2008 Vanskelig å si hva det er da. Men visker-releet er da enkelt relle... eller forsto jeg feil? Siter Ford Escort 1.6 GL 1986-modell -(ANGRET BITTERT AT DEN BLE) SOLGT- Mitsubishi Lancer 2.0 GL 1994-modell -(VEEEEEEEEEEELDIG GLAD DEN ER) SOLGT- VW Passat 1.9 TDI Comfort -(FORNØYD) INNEHAVER- Selger masse deler fra den, ta kontakt ;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
frankd70 Skrevet Juli 29, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 29, 2008 Det viste seg at på den ene armen var det så mye friksjon at motoren var blitt ødelagt. Etter å ha skiftet motor og smurt opp armene - visker de som bare det. Den gamle motoren går, men så snart det blir motstand - stopper den... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.