al3x Skrevet November 3, 2008 Rapporter Share Skrevet November 3, 2008 Er vel ikke bra med for mye olje heller, synes jeg så han Reodor F skrev det i tråden til henne (den med hvor olja skulle stå på peilepinnen) Siter - '01 Audi A4 1.8TQ - '95 Audi A4 1.6 - Bumblee Bee Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haansi Skrevet November 3, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 3, 2008 Lot merke til det jeg også nå. Jaja, får legge meg under og tappe ut litt da :p Må i garasjen uansett i dag. Tenkte jeg skulle få stilt inn lyktene skikkelig, pluss at jeg må få mekka det varmeskjoldet :) Og ikke minst kappe vekk den kanten i luftfilteret! Siter - Min Audi A4 TQ Avant Ambition. - Min Audi A4 20v. [x] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haansi Skrevet November 3, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 3, 2008 Ble mye masing i dag, men har enda en ting jeg lurer på.. Har plager med at det plutselig er vått på beinområdet for de som sitter i baksetet. Virker som om det er våtest ut mot sidene, og innover mot der b-stolpen kommer ned. Dette har oftest skjedd når bilen har stått lenge i ro, i fuktig vær, så lurer på hva dette kan ha seg.. Det rare er at dette kun har skjedd EN gang tidligere, og det var i sommer en gang det regnet om natta. Det blir ikke vått hvis jeg kjører i regnvær. De to gangene dette har skjedd har jeg tørket det opp, og kjørt videre (har vært regnvær begge gangene.. Det har ikke vært vått når jeg har parkert etterpå.. Hvor rart er ikke dette? Siter - Min Audi A4 TQ Avant Ambition. - Min Audi A4 20v. [x] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
al3x Skrevet November 3, 2008 Rapporter Share Skrevet November 3, 2008 Det er to steder på disse bilene våre hvor vann kan komme inn, og det samler seg da bak førersetet. Det er der pollenfilteret sitter, hvis ikke dekselet sitter ordentlig fast der. Og ved gjennomføringa til panservaieren. Jeg hadde fint svømmebasseng ved baksetet før i år fordi det hadde rent vann inn ved panservaieren. Men kan jo også komme fra bakdøra, lest om folk som har hatt det problemet å. Siter - '01 Audi A4 1.8TQ - '95 Audi A4 1.6 - Bumblee Bee Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haansi Skrevet November 3, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 3, 2008 Hvor sitter disse to plassene? Panservaieren? Altså fremme der du åpner panseret? :p Og hvor er pollenfilteret? Siter - Min Audi A4 TQ Avant Ambition. - Min Audi A4 20v. [x] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haansi Skrevet November 3, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 3, 2008 Også enda litt mer mas.. Motortemperatur-måleren inni bilen fungerer ikke. Den funket av og på noen ganger i sommer, også forsvant den igjen.. Kan dette være en slange/kobling som står løst? Hvor kan jeg evt sjekke dette? Siter - Min Audi A4 TQ Avant Ambition. - Min Audi A4 20v. [x] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nilsenrr Skrevet November 3, 2008 Rapporter Share Skrevet November 3, 2008 Det der med vann baki! har jeg opplevd selv. til meg var det at det var tett "bak motoren" der batteriet er! og om det fylles opp litt der kan det lett renne inn i bilen. så sjekk om det samler seg noe vann der.. Siter Audi A4 95 1,8 x Honda Civic 93 1,5 Vtec x Ford Orion 87 1,6 x Mitsubishi Eclipse 97 x VW Passat 90 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haansi Skrevet November 3, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 3, 2008 Wow, der fikk jeg vel egentlig svaret mitt! Har sett at det har samlet seg vann det tidligere! Skal hive ut batteriet i dag, pusse vekk eventuell rust, og gå over med silikon! Takker for kongetips :) Men hvordan kommer vannet seg derifra og bak til baksetene? Siter - Min Audi A4 TQ Avant Ambition. - Min Audi A4 20v. [x] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nilsenrr Skrevet November 3, 2008 Rapporter Share Skrevet November 3, 2008 skal være drenering der så sjekk om det er tett :) Siter Audi A4 95 1,8 x Honda Civic 93 1,5 Vtec x Ford Orion 87 1,6 x Mitsubishi Eclipse 97 x VW Passat 90 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
al3x Skrevet November 3, 2008 Rapporter Share Skrevet November 3, 2008 Pollenfiltert sitter rett under frontruta på venstre side (sett forfra) under et deksel der. Og med den vaieren så mener jeg der den kommer inn i kupen og kobles til spaken inni bilen. Temp. føleren må sikkert byttes, min har ikke virka på 2 år :P Siter - '01 Audi A4 1.8TQ - '95 Audi A4 1.6 - Bumblee Bee Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haansi Skrevet November 3, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 3, 2008 Haha, såpass ja :) Jeg får ta med meg ovnen å campe i garasjen i kveld! Mye som skal gjøres :) Siter - Min Audi A4 TQ Avant Ambition. - Min Audi A4 20v. [x] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haansi Skrevet November 3, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 3, 2008 skal være drenering der så sjekk om det er tett :) Takk igjen for tips :) Skal sjekke det! Siter - Min Audi A4 TQ Avant Ambition. - Min Audi A4 20v. [x] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haansi Skrevet November 3, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 3, 2008 Da har jeg vært ute å feilsøkt litt. Tok i batteriet, og under der var det jo noe som lignet på en dreneringssluk. Spørsmålet er; Skal denne være tildekket, eller er meningen at vannet skal renne igjennom denne og ut? Siter - Min Audi A4 TQ Avant Ambition. - Min Audi A4 20v. [x] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
al3x Skrevet November 3, 2008 Rapporter Share Skrevet November 3, 2008 Skal være åpent hull der :) Siter - '01 Audi A4 1.8TQ - '95 Audi A4 1.6 - Bumblee Bee Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest brunerune Skrevet November 3, 2008 Rapporter Share Skrevet November 3, 2008 En drenerings sluk skal drenere Hansi.. Så ja, den skal ikke være tett :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg