eriksenpassat Skrevet Juli 7, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 7, 2008 Turtallet på bil stiger men, hastigheten går ikke opp.... Kjører jeg for eks. i ca 80 kmt og gir gass, så hender dte at gassen stiger, akuratt som den slurrer på clurtsen...hmmm, snodig...Noen med en god forklaring.? er en 1,9tdi med en chipp Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel M. Warmedal Skrevet Juli 7, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 7, 2008 Turtallet på bil stiger men, hastigheten går ikke opp....Kjører jeg for eks. i ca 80 kmt og gir gass, så hender dte at gassen stiger, akuratt som den slurrer på clurtsen...hmmm, snodig...Noen med en god forklaring.? er en 1,9tdi med en chipp Høres ut som du må ta et clutchbytte snart ja.... Siter BMW 323ci E46 SOLGT !VW Passat 1,8 T 99' http://www.dmwfoto.no - Motorsportbilder Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wabby Skrevet Juli 7, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 7, 2008 Typisk slitt clutch symtom. Pris fra 1000 - 2500 vil jeg tro + arbeid. Siter Selges - 93 VW Passat Stv 2.0i - Prosjekt Selges! AutoDB AD Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eriksenpassat Skrevet Juli 7, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 7, 2008 Det er greit og bytte klutsen men hva med svinghjulet der...Pleier ikke det og vere gåent også???? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wabby Skrevet Juli 7, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 7, 2008 nop, kun clutch og trykkplata Siter Selges - 93 VW Passat Stv 2.0i - Prosjekt Selges! AutoDB AD Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Finn- Skrevet Juli 7, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 7, 2008 Det er greit og bytte klutsen men hva med svinghjulet der...Pleier ikke det og vere gåent også???? der må du vere nøye,om svinghjulet er av typen dobbeltmassesvingjul kan du bare glemme å skifte clutch uten å bytte svinghjulet i tillegg om det har begynt å kaste ut fett. i så fall tar det ikke lange tida før du må skifte komplett igjen. har byttet to tre stk de siste to årene, sist måtte jeg til med vinkelsliper for å kappe av navet for "trykk-sida"på svinghjulet for å komme til boltene. all fett i svinghjul var ute,men der var det også kraftig ulyd når bilen kom inn... men ser svinghjulet reint og fint ut,(kontroller at det ikke er bulker i "huset" rundt der tannkransen er) og du ikke hører anntydning til klakkelyd så skal det gå bra og skifte kun clutch. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg