Gå til innhold

Speilrefleks kamera HJELP

Ranger emnet


titus41

Anbefalte innlegg

Heisann. Jeg er på utkikk etter Canon EOS 450D kamera, men virker som alle selger bare Kamerahuset uten linse :S

 

noen som vet hvor jeg kan få tak i 450D med linse billigst?

det skal være nytt så klart :)

 

takker for all hjelp hvis noen kan hjelpe meg

Golf 4

Golf 3

Golf 2

bmw E30 325i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei takker for meget godt svar :)

 

det går da mellom din link

http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=89862

 

og den jeg fant på amentio

http://www.amentio.no/PartDetail.aspx?q=p:1828776;r:pg

 

Eneste jeg mangler er da minnekort som jeg skaffer et annet sted. siden det kommer inngen pakker med kamera,linse og minnekort.

 

 

noen som har erfaringer med amentio sia og mpx ?

 

gleder meg som en unge til å få knipsa med eos 450D :)

Golf 4

Golf 3

Golf 2

bmw E30 325i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestill fra statene, da får du det mye billigere (sånn teoretisk) og du får med flere linser og minnekort. Selv bestilte jeg en 400D fra statene og fikk med 2 linser, 2 filter, minnekort (4 gb), bæreveske, stativ, bordstativ +++ for ca. 10 000 kr

 

Så det lønner seg i det lange løp ;)

Mvh

Kenneth

1996 BMW 320i Touring - Prosjekttråd

1990 Toyota Corolla XLi 1,3 (SOLGT)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har ca 6 lapper jeg skal bruke på speilrefleks nå / + om det skulle dukke opp noe..

jeg kjøper kameraet i norge, grunnet all kjøp i norge har 2 års garanti. så om det skjer noe spess med det så er det bare å sende tilbake å få ny hvis man er så uheldig å få feil på varen.

 

noe mer jeg burde påkoste på kameraet? er første gang jeg har tatt meg råd til eget speilrefleks kamera men har prøvelånt litt her og der:)

 

holder det istarten med original linsa 18-55?

åssen er det med eksponering av kameraet? trenger det service osv etter visst antall bilder som er tatt?

Golf 4

Golf 3

Golf 2

bmw E30 325i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lefdal har jo et bra kit til 6499 som jeg så her om dagen.

Jeg kan ingenting om foto/kamera, men har en kamerat som er fotograf og han sa det var et bra kamera å starte med.

 

Var vel Nikon 60D eller noe.

'09 Toyota Hilux 3.0 D-Cab SR+

'09 Can-Am Outlander MAX 800 XT

'09 Yamaha YFM350R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har god erfaring med MPX, hyggelige, raske folk. Om det skjer noe med kamera, får du også god hjelp.

 

Amentio har jeg også noe erfaring med, gode på priser, men grunnen til dette er fordi de ikke har et eget lager. De sender bestilling på vegne av deg til leverandørene sine, og da går varene direkte fra leverandøren til deg. Om du bestiller mange ting, kan det komme forskjellige ting fra forskjellige den ene dagen, og resten kommer en annen dag. Litt rotete, men det fungerer egentlig helt ok. Har ingen erfaring med returtjeneste deres...

 

Men om jeg måtte velge, og prisen ikke var større enn 500kr/10% forskjell, ville jeg gått for MPX, rett og slett fordi jeg syntes de er bedre enn både Komplett og Netshop.

[ ]'02 Impreza WRX

[x]'83 Starlet KP61

[x]'98 Impreza GT

[x]'91 Nissan 300ZX Twin Turbo US-spec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kameraet på Amentio er 200 kr billigere enn på mpx.

de 200 kr kan jeg da bruke på et minnekort et annet sted som eks japan foto.

Er faktisk greit å ikke betale for mye noen ganger.

 

Ezo:

Er det postoppkrav på mpx og amentio? Eller må du gi konto nummeret ditt?

Golf 4

Golf 3

Golf 2

bmw E30 325i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Hmmm men du klagde vell og fikk den ekte varen du skulle ha vell? de skryter jo av at de er norges billigste men kan være en grunn til det og da de sender andre ting en ekte vare ja:P

 

hvor burde jeg kjøpe dette henn? nettet er jo billigst å bestille fra uannsett. !

Golf 4

Golf 3

Golf 2

bmw E30 325i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk nå da at eos 450d ikke har CF minnekort, men SD..

 

ja også? SD/MMC er jo like store .. er vell ganske så lik MS kortene.

 

CF er jo ganske stor i forskjell brukes jo i de andre canon kameraene.. men synes ikke det er noe gærnt at dem har gått ned en størelse. men burde vell ikke ha noe å si på kvaliteten det akkurat? eller et porblem!?

 

 

 

 

Ole_Nissan

 

så dårlige erfaringer med amentio altså.. ikke bra. lurer på hvor jeg kan kjøpe nå.. må vell nesten bli komplett.no da de er veldig brukervennlige og får varen kjappt og trygt. men koster noen hundre lapper mer enn på amentio da.

Golf 4

Golf 3

Golf 2

bmw E30 325i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår