Gå til innhold

Bodykit til bil Besillte fra usa lurt?

Ranger emnet

Piokken

Anbefalte innlegg

Er det noen som har erfaring med det å kjøpe fullt bodykit til bilen fra utlandet?

Ser iallfall at det er stor forskjell på prisen forhold til usa og norge, men er litt usikker hvor dyrt dette blir med tanke på frakt etc?

Og om noen vet om noen bra firma å gjøre dette igjennom?

Iallfall nå så er jeg jo i texas atm for en god uke til og prøver å finne et par plasser hvor jeg kan finne et fullt kit til bilen, men vet ikke om det er noen som har noen anbefalinger iht til dette og det og få det ferdiglakkert her evt før jeg sender det hjem?

Veilside bodykit til toyota er et jeg har sett litt på som koster vel 5-700 dollar her i motsetningen til 11 tusen ca i norge og det er jo grådigpris i forhold.

Har en celica 05 modell for øvrig nå så jeg tenkte egentlig å finne ut om det svarer seg at jeg bestiller det herfra og får lakkert det her i usa før jeg evt får sendt det hjem enten med båt eller best mulig transport

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som har erfaring med det å kjøpe fullt bodykit til bilen fra utlandet?

Ser iallfall at det er stor forskjell på prisen forhold til usa og norge, men er litt usikker hvor dyrt dette blir med tanke på frakt etc?

Og om noen vet om noen bra firma å gjøre dette igjennom?

Iallfall nå så er jeg jo i texas atm for en god uke til og prøver å finne et par plasser hvor jeg kan finne et fullt kit til bilen, men vet ikke om det er noen som har noen anbefalinger iht til dette og det og få det ferdiglakkert her evt før jeg sender det hjem?

Veilside bodykit til toyota er et jeg har sett litt på som koster vel 5-700 dollar her i motsetningen til 11 tusen ca i norge og det er jo grådigpris i forhold.

Har en celica 05 modell for øvrig nå så jeg tenkte egentlig å finne ut om det svarer seg at jeg bestiller det herfra og får lakkert det her i usa før jeg evt får sendt det hjem enten med båt eller best mulig transport

Tvilsomt om dette er original Veilside uten att jeg vet nøyaktig hvilke produkter du skal kjøpe? gjerne link.

Eks Celica frontfangeren til Veilside koster alene 700 dollar, sideskjørt 520$ og bakfanger 620$.

Veilside har rimelig god kontroll på forhandlerene sine fordi dette går på merkevare. Veilside skal være ekslusivt.

Ekte Veilside, gå til Veilside.com og trykk på Dealers.

Da kan du få ekte Veilside hos forhandlere i USA.

Frakt kan fort kommer på 500-1000$ ved kjøp av bodykit avhengig selvsagt av transportører og transportmåte, dette er jo pga bodykit tar opp store volum.

Om du skal få det ferdiglakkert så burde du være sikker på kvalitet og passform. Kjedelig om du kommer hjem å finner ut att det er ett gap i fangeren som må sparkles.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.ilovebodykits.com/product/9419/2000-2005_Toyota_Celica_Xtreme_Complete_Kit.html

Nå har jeg sett på dette og av endel andre..

Men hva ville svart seg for meg angående hvor jeg burde prøve få tak i et fullt kit evt?

Er det noen safe forhandlere evt å bruke som noen vet ? eller kommer det uansett opp imot 10k ++ samme hvor jeg skulle bestillt ifra?

Men angående frakt så hørte jeg mange sier det kan være ganske billig og, da var d snakk om ei svær eske som veide ganske mye og ble sendt fra usa og da havna d på et par hundre dollar i frakt. så er usikker med tanke på frakt greiene dersom man evt gjør det selv..

Var d han mor mi er gift med som nevnte at det ikke skulle være så dyrt om man sender det selv enten med Dhl ( ikke express) eller via båt. og han har er jo ifra usa selv.

Men 2000 for en ting hørtes noe dyrt ut ja

var bare siden jeg først er her nede jeg tenkte å finne noe.. men ser på den sia jeg la til der oppe så ligger de fleste full kits på 500$ og opp mot 700$ så vet ikke om dette er noe bra greier?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men så er jeg åpen for forslag =) regner med mange her sikkert har bestillt kits fra diverse plasser selv.. så jeg er bare ute etter en safe plass å kjøpe noe som er av kvalitet.

Beste er vel norge.. men Sinnsykdom er det og betale i de summene vi skal ha her hjemme.

ser jo bare på bilen folka kjøpte her. 100k i norsk valuta for en 2006 modell ford explorer med skinn interiør og hele pakka..

7 seter.. Bare tenk hva den koster evt i norge ? sikert opp mot 4-600 k med tanke på 7 seter og modellen og alt så noe er jo vanvittig skrudd hjemme egentlig.

Men er usikker på hva kits som passer bilen min og egentlig sånn sett da med tanke på hva ser bra ut..

Har sett noen som f.eks Veilside på den og bomber og endel til på den siden jeg tidligere la til. Men man ser det som regel ikke i alle vinkler eller uten design lakking så kan være vanskelig å se helt.

Men usa er vel noe bedre enn f.eks tyskland å bestille fra eller?

og nå er bilen jeg har en 2005 modell celica så har ikke veldig lyst å gjøre noe med den som gjør at den synker i verdi heller eller at d kan ta noe skade på evt karosseri eller lakk heller da så det er og noe jeg tenker endel på mht til stylinga jeg kikker på

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.ilovebodykits.com/product/9419/2000-2005_Toyota_Celica_Xtreme_Complete_Kit.html

Men hva ville svart seg for meg angående hvor jeg burde prøve få tak i et fullt kit evt?

Er det noen safe forhandlere evt å bruke som noen vet ? eller kommer det uansett opp imot 10k ++ samme hvor jeg skulle bestillt ifra?

Men angående frakt så hørte jeg mange sier det kan være ganske billig og, da var d snakk om ei svær eske som veide ganske mye og ble sendt fra usa og da havna d på et par hundre dollar i frakt. så er usikker med tanke på frakt greiene dersom man evt gjør det selv..

Var d han mor mi er gift med som nevnte at det ikke skulle være så dyrt om man sender det selv enten med Dhl ( ikke express) eller via båt. og han har er jo ifra usa selv.

var bare siden jeg først er her nede jeg tenkte å finne noe.. men ser på den sia jeg la til der oppe så ligger de fleste full kits på 500$ og opp mot 700$ så vet ikke om dette er noe bra greier?

Men dette er ExtremeDimensions, ikke Veilside.

ExtremeDimensions er rimeligere og god kvalitet, har hørt om noen som klager og noen som er fornøyde så blandede erfaringer her.

Forhandlere har en flat shipping rate pr box til utlandet ved kvantum kjøp, det du må gjøre er å få målene på boksen de sender også be han i DHL å sjekke dette for deg.

Så må du også huske på innførsels mva, fortollingsgebyr(DHL ligger på rundt 460,-) Ekspedisjonsgebyr(DHL=400,-) og noen små gebyrer på porto/papir(rundt 70-80kr).

Men frakt blir fort dyrt, måtte selv ut med fraktkostnader som var 2x prisen før gebyrene kom. Dette var noen spesielle bilpleie produkter jeg bare måtte ha og som både veier en del å tar mye plass, men sånn er det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Panseret kostet bare 1200,- men alt i alt kom det på ca 3000,- ferdig på døra. Ikkeno moms ble betalt så klart :)

Det hadde kommet på over 10.000,- om jeg hadde kjøpt det via forhandler her i landet.

Project: "FrostBite" by GSS Motorsports

- 2007 Focus

- 1995 Mustang cab

- 1994 Mustang coupe

Lenke til kommentar
Del på andre sider