Gå til innhold

Kobling av strøm til plasmainstrumentpanel.

Ranger emnet


Inane

Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp kjøpt ett nytt plasmainstrumentpanel til min A4, men jeg aner ikke hvordan jeg skal koble dette...

 

Instrumentpanelet ser slik ut:

audi_a4_nacht.jpg

audi_a4_tag.jpg

 

Å få selve panelet på plass er ikke noe problem da det er sånne klipsefester mellom selve panelet og den lille boksen med potmeteret og fargeknappen på.

 

Problemet er hvordan jeg skal koble strømmen til dette? Skal det kobles rett på 12v på batteriet eller noe annet?

Jeg er ganske kyndig med loddebolten, og plukke fra hverandre bilen skal jeg alltids få til.

 

Takker for hjelpen på forhand!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan selvfølgelig koble dette direkte til batteriet, men jeg ville ikke gjort det ettersom at det ikke er beskyttet av en sikring da.

Dette kan kobles på hvor enn du vil, men om du vil at det skal brytes sammen med resten av instrumentbelysning må du koble deg inn på en av de ledningene som går feks. til den gamle instrumentbelysninga di. Regner ikke med at du må ta hensyn til sikringsstørelse på den kretsen, tror ikke dette rukkelet trekker så mye strøm at det gjør noe.

 

Hvis dette ikke er ønsket kan du koble deg inn på hvilken som helst krets i bilen, men jeg vil anbefale deg å koble det inn på en krets som brytes av tenninga eller en bryter.

Without a four wheel drive and a turbo it ain't worth a shit.

 

Abraham Lincoln

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for svar. jeg tenker at jeg tar med meg voltmeteret ut i bilen å finner en 12v på disse klumpene som forsyner instrumentpanelet med strøm. Det hadde vert greit å få dette til å virke sammen med resten av belysningen når jeg skrur på kjørelys.

 

Jeg vant forresten denne på auksjon i tyskland (ebay.de) for lusne 1euro. Frakten kom på 15 auro da, men det er uansett ganske bra pris mener jeg. Billigere en disse pærene til instrumentpanelet fra møller...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår