Mehren jetta klubb Skrevet Juni 29, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 29, 2008 jeg har tengt til å bygge en ganske vass (500-600hp) motor vilken bør jeg velge 2L 16v 1,8t 20v ABF 16v Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet Juni 29, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 29, 2008 Vil koste omtrent like mye å bygge på hvilken som helst av dem. 500-600 hk er ikke billig uansett hvem du velger. Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mehren jetta klubb Skrevet Juli 17, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 17, 2008 jeg vet at det ikke blir billig men påenget var hvilken blokk jeg skall satse på hvilken som tåler mest om en av de har lengre slag lengde eller om en har dårlig støp eller lignende Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kverna Skrevet Juli 17, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 17, 2008 jeg har tengt til å bygge en ganske vass (500-600hp) motor vilken bør jeg velge 2L 16v 1,8t 20v ABF 16v Kaste inn 5-600000kr i en jetta ? Siter Kverna's Bildetråd Xenon har jo tatt helt av :P He did it again Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet Juli 18, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 18, 2008 ABF har lenger slag og høyere blokk enn 1,8t motoren. Det ideele er 20v topp fra AEB. Orginalrådene kan du ikke bruke på noen av de uansett. ABF sine tåler 350-400 og AEB tåler 300-330 avhengig av hvem du spør. Skal du jage rundetider rundt feks Rudskogen er det bedre å bruke penger på polyforinger, Eibach eller H&R stabstag, Cupra R bremser og et skikkelig sett med fjørbein, feks KW Clubsport, Öhlins eller Bilstein a la cart fra Sorg. Diffsperre er et must uansett. Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mehren jetta klubb Skrevet Juli 19, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 19, 2008 så jeg kan bruke ABF og 20v AEB topp men ts racing har jo 16v i sin audi a3 men jeg vet ikke vilken blokk de har brukt Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B.T.i Skrevet Juli 19, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 19, 2008 så jeg kan bruke ABF og 20v AEB topp men ts racing har jo 16v i sin audi a3 men jeg vet ikke vilken blokk de har brukt TS bruker en "litt" ombygd utgave av Competition motoren fra Audi 80.. Som PoloClassic nevner så kommer du langt med et bra understell og f,eks 180-190 G60 hester.. Se etter Esmyr sin tråd, 2,1 16v sugemotor i Golf2, flytter seg greit det. Siter - VW Touran Mk1 TDI - VW Golf Mk3 Variant 8v - VW Golf Mk2 8v Fiend Engineering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mehren jetta klubb Skrevet Juli 19, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 19, 2008 noe slikt bør vell duge Wössner 2L 16v 'ABF' Turbo Piston Set Part: 9204DA 83.5mm $569.00 Wössner 2.0L Forged Connecting Rods Part: PL016 $795.00 92.8mm Forged Racing Crank (old style) Part: 105 101 SB928 $1,265.00 Ultralight 5.5mm 16v Valvetrain Part: BMS.16v.55.Kit 5.5mm $1,595.00 35mm Racing Lifter w/pad Part: BDM.177.35 2.8mm $28.95 CAT 16v Solid Lifter Cams Part: 109.767 262°T $424.15 RW 16v 4 cyl. Head Stud Kit Part: RWE1001 $179.00 Main Stud Girdle (026 style) Part: 026.MBG $399.95 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet Juli 20, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 20, 2008 Solide løftere og så vasse kammer er vel strengt tatt ikke nødvendig for denne effekten. Går å bremse gode tall med snille kammer for orginale hydrauliske ventilløftere. De holder til 7500-7600 rpm Wössner stemplene har vel 8:1 i komp, jeg ville valgt 8,5:1 Skal du bruke ABF motoren hadde jeg muligens valgt å bruke 158mm råder fra guppekjøpet på VACN med custom stempler fra JE. G60Turbo kaller han vel seg her inne. Hva skal du bruke bilen til da? Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mehren jetta klubb Skrevet Juli 27, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 27, 2008 men er ikke orginal rådene lengre, vil vel da ha en annen vinkel og dermed få mer kraft i og med at kryss pinnen står høyere å vinkelen blir slakere? men det er vell ikke noe i veien får å dreie lit på stemplene får å få lavere komp, men jo lavere komp jeg har jo dåligre går bilen før turbo trykket kommer. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet Juli 27, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 27, 2008 500-600 hk og dreide stempler, hallo glem det Orginalrådene er 1mm lenger, bruker kortere råder for å få plass til større bolt i lille enden på råden. Ofrer litt av rod-ratio for driftsikkerhet/styrke Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mehren jetta klubb Skrevet Juli 31, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 31, 2008 hvor stort hull/bolt kan man da få plass til? da må man vell ha spesial lagede råder, stempler, lagere og krysspinne. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet Juli 31, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 31, 2008 hvor stort hull/bolt kan man da få plass til?da må man vell ha spesial lagede råder, stempler, lagere og krysspinne. 22/23 mm går greit Ikke så dyrt med custom JE-stempler Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mehren jetta klubb Skrevet August 2, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 2, 2008 vor finner jeg det? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rusto Skrevet August 4, 2008 Rapporter Share Skrevet August 4, 2008 Det første du gjør er å få deg vwaudiclub medlemskap, mye gratis å hente der!!! Ser du har funnet det billigeste stedet hvor de selger kvalitets deler til vw, Bildon. Har handlet mye der! Det ville brukt/bruker som utgangspunkt: 16v topp, minst som kan ryke, enklere/billigere tilgang på deler. Ts racing gikk over fra 20v pga for tynne ventiler, de knakk med kvasse kammer og harde fjærer. Tdi/tdk blokk veiv. Siden slaget er 95.5 kan du få 2.0 uten å borre mer enn 81.5. Det gjør det litt enklere å holde trykket inne i sylinderne. Disse Blokkene har olje underspyling. Svært god tilgang, mange havarerte diesel motorer rundt om kring... JE stempel. Vegard Hollum på Vacn forumet hjelper deg med design http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&rd=1&item=120111637062&ssPageName=STRK:MEWA:IT&ih=002 Prøv å få tak i rådene som polo classic prater om. Da har du et utgangspunkt som tåler det du vil ha! Husk at smøring blir et problem ved slik effekter å tørrsump er et must. om du ikke bare skal kjøre rett fram da... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.