Divehard Skrevet Juni 26, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 26, 2008 Jeg må skifte bremseklosser på Mazdaen min. Verkstedene har ikke tid nå. Har også sett noen skifte klosser før, og har forstått at det er enkelt. vurderer derfor å gjøre det selv. Hvordan er det med slike reparasjoner, i forhold til forsikringa. Dekkes alt på vanlig måte? Eller kan man få en kraftig avkortning, og i værste fall erstatningsansvar his noe skjer? Det er jo mange som gjør slike reparasjoner selv... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet Juni 26, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 26, 2008 Fullt lovlig å gjøre dette selv. Bare følg med når du tar ting fra hverandre, og få de nye på samme plass, med tilhørende klips. kjøp gjerne nye klips, og ha kobberfett på baksida av de nye klossene. Stort sett trenger du bare å løsne en eller to bolter, svinge caliperen opp og skifte klossene. IKKE ta av bremseslangen,da må du lufte... Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Divehard Skrevet Juni 26, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 26, 2008 Takker. Haynes Repair Manual er kjøpt. Kjekt å ha noe å gå etter, også på andre reparasjoner. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dexter_cf Skrevet Juni 28, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 28, 2008 Easy jobb.. Det er så lett at Torshov har en egen bruksannvisning av dette på hjemmesiden sin.. Lykke til! Dette klarer tilogmed dama di! Siter uNF! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Divehard Skrevet Juni 28, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 28, 2008 Er nå ganske tenknisk av meg, så var ikke redd for om jeg skulle klare det selv. Mest usikker dersom man ved en ulykke kunne oppdage det. Men har forstått nå at det ikke er noe problem. Skiver og klosser ble bytta i går. En artig og lønnsom jobb. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg