renoxxx Skrevet Juni 24, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 24, 2008 Hei Jeg har en opel corsa 1,5 turbo disel, 1994 mod jeg starter motoren, og alt ser normalt ut, men med en gang jeg kjører i oppoverbakker, stiger temperaturen fort fra 90 til 100 og oppover. hva kan være galt? termostaten som fusker? måleren inne i dashbodet som ikkje fungerer? gammelt kjølevske? tett radiator? PS!! det skjer bare når jeg kjører i opoverbakker (hytte på fjellet) Mvh Morgan Siter MB w202 :D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CorsaB Skrevet August 29, 2008 Rapporter Share Skrevet August 29, 2008 Jeg har en Corsa B som veksler mellom 95 og 105 grader når jeg kjører sakte i kø,ved 105 slår den termostatstyrte viften inn og senker tempem til 95. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kiv_tuning Skrevet September 10, 2008 Rapporter Share Skrevet September 10, 2008 Hei Jeg har en opel corsa 1,5 turbo disel, 1994 mod jeg starter motoren, og alt ser normalt ut, men med en gang jeg kjører i oppoverbakker, stiger temperaturen fort fra 90 til 100 og oppover. hva kan være galt? termostaten som fusker? måleren inne i dashbodet som ikkje fungerer? gammelt kjølevske? tett radiator? PS!! det skjer bare når jeg kjører i opoverbakker (hytte på fjellet) Mvh Morgan Det er nok termostaten din, eller att vifta di ikke funker. En diesel skal vanlig vis gå kaldre en en bensin bil. Så bytt termostat. Og hør om vifta di starter. Siter Takk til: Audioart v/ Kjetil Skei Ruud Racing VS-motor Standox Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg