Gå til innhold

Anbefaling til DC/DC-konvertor

Ranger emnet


Sharp

Anbefalte innlegg

Det stemmer, men har ikke en slik sperrediode et spenningsfall på 0,5 volt over seg?

 

Og da er vi jo enda lengre unna målet mitt om 14,5 volt til enhver tid på spillern min ;-)

Den dioden er der da kun for at, i samarbeid med en kondensator, AVIC'en ikke skal reboote under oppstart... var ikke det delmål-1 ihvertfall? :)

 

Hvorfor vil du at spilleren skal ha kontant 14,5 volt og ikke f.eks. 13,8 volt forresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du ha en converter/strømforsyning som er kjapp nok til å kompensere for spenningsfall fra 14 til 11 volt på kvartsekundet, snakker vi nok mer penger enn et ekstra batteri... ;) ... og den konstruksjonen vil rett og slett inneholde endel kondensatorkraft for å kunne glatte ut spenningsvariasjoner på inngang.

 

Nå er vel ikke elektronikk så dyrt lengre, tror jeg kommer langt for 1000 kroner. Husk at dette er jo noe som allerede finnes i all elektronikk som går på likestrøm: en eller annen konvertor som jevner ut spenningen som kommer inn.

 

Hvor raskt det er mulig å reagere på spenningsfall vet jeg ikke, men dagens transistorer tror jeg er kjappe nok, har vel gjerne en frekvens på ganske så mange tusen Hertz.

 

De leverer også PSU'er på jevn 15v. Ikke justerbar mellom 14-15v, bare ren 15v. Men ja, den er jo noe overkill kanskje. Alternativt må du muligens bygge noe selv.

 

Fant den her:

http://www.linear.com/pc/productDetail.jsp?navId=H0,C1,C1003,C1040,P13772

 

Det er noe sånt du vil ha, kun dc-dc, variabel input 4-80v, justerbar output fra 1.24v til 60v @ 250mA.

Vet ikke om de leverer til forbruker eller kun til firmaer.

 

EDIT: Eller denne:

http://www.linear.com/pc/productDetail.jsp?navId=H0,C1,C1003,C1042,P39304

 

Elektronikken finnes, det vet jeg. Men har ikke lyst til å frem med loddebolten hvis du skjønner =)

 

Jeg VET produktet jeg vil ha finnes der ute, men ikke hva det heter eller hvor man får kjøpt det.

 

Håpte kanskje det var en her inne som viste om akkurat det jeg var ute etter.

1996 850 R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår