Gå til innhold

Bensinforbruk

Ranger emnet


golf3-97

Anbefalte innlegg

Er det noen andre der ute som vet hva forbruket per mil i bykjøring for en golf 3 `97 1,6GL skal ligge på? Vet dette avhenger av kjørestil og lignende, men bruker tett oppunder litern på mila og syns det er litt mye. Har den versjonen med 100 hester. Er dette noe jeg burde sjekke/fixe/mekke? i såfall hvordan?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Jeg har en 1.4l golf 3 94'. Jeg har måler en hel tank (blandet kjøring. bor i oslo så blir litt kø og bykjøring), og da bruker jeg mellom 0,7-0,75. Kjører ikke så veldig aggresivt, men er veldig blandet.

Er ikke svar på noen av spørsmålene dine, men da har du ihvertfall peiling på hva en 1,4l bruker på blandet kjøring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres egentlig ut som litt mye, men er jo veldig avhengig av kjørestil. VELDIG avhengig. Dersom det viser seg å være mye kan det være flere ting som fororsaker dette, blandt annet; def LMM og def lambdasonder. Ikke alltid disse komponentene setter feilkoder selv om de er defekte...

Hobby er ikke hobby før det svir i pungen =)

Opel Frontera -94 2,3Tdi

Citroen Berlingo -06 1,4i

Subaru Impreza WRX STi -95 2,0T

+Masse annen moro =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

forbruk avhenger veldig av kjøringen ja. jeg prøvde for morroskyld å se hvor lenge jeg hadde 1 tank om jeg kjørte fiiiiint. endte med 3 uker på 55 liter=) drar jeg på derimot så maks 1

 

Blir værtfall feil å måle det på den måten, med mindre du kjørte 21 døgn i strekk, noe jeg tviler på :p

1995 Mercedes-Benz C180 W202 (solgt)

1995 Audi S6 2.2tq automat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår