Gå til innhold

Kicker 12" COMP VR og hifonics forsterkere

Ranger emnet


Krister

Anbefalte innlegg

Vurderer å kjøpe 2 stk kicker 12" comp vr

 

med 800W peak og 400W RMS

de er dual 4 ohm coil

 

Det vil si at til monoblokka kan jeg få enten 4 eller 1 ohm

 

Lurer på angående forsterkerene hvilken jeg da burde bruke, med tanke på hva slags kobling det blir.

 

#1

Hifonics TXi 1008D

* 4 ohms: 350 watts x 1 chan.

* 2 ohms: 700 watts x 1 chan.

* 1 ohm: 1000 watts x 1 chan.

 

#2

Hifonics BXi 1208D

* 4 ohms: 450 watts x 1 chan.

* 2 ohms: 900 watts x 1 chan.

* 1 ohm: 1200 watts x 1 chan.

#3

Hifonics TXi 1508D

* 4 ohms: 450 watts x 1 chan.

* 2 ohms: 900 watts x 1 chan.

* 1 ohm: 1500 watts x 1 chan.

#4

Hifonics BXi 1608D

* 4 ohms: 550 watts x 1 chan.

* 2 ohms: 1100 watts x 1 chan.

* 1 ohm: 1600 watts x 1 chan.

 

 

Hvilken ville dere anbefalt og hvilken koblingsmåte (1 eller 4 ohm), og hvis jeg kobler det i 1 ohm, trenger jeg virkelig 1600W ? for å drive disse bra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke heng deg opp i watt-styrken på elementene... det som teller for sluttresultatet spesielt volummessig, er type kasse de skal stå i og følsomheten til elementene.

Skal du vrenge bilen innenfra og ut er 1 ohm en grei måte å få mer trøkk på, skal du ha mer lydkvalitet er 4 ohm heller veien å gå, enkelt sagt.

 

Har altfor liten kjennskap til Hifonics selv, men ved å se på dine oppgitte effekter, ser jeg ihvertfall TXi-1508D øker effekten mest i prosent fra 2 til 1 ohm, så det aner meg den vil bli den mest lykkelige av disse over å få svette i 1 ohm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen spes grunn til at du vil ha kicker?? Har du hørt noe annet?

Hifonics TXi 1508D er en ok forsterker, men det finnes alternativer der også.

Litt lettere å anbefale deg noe annet, hvis du sier hvor mye du er villig til å legge i det...

 

Men, er det kicker du vil ha, så vil det funke fint med TXi 1508D på 2stk 12" comp... Du vil da få plenty trykk, men ikke nødvendigvis noe pen lyd ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har hørt kicker samme type bare i 15", mtx 8500 og litt annet, men så en grei pris for 2 stk 12" kicker med kasse og kabler, derfor er dette litt aktuelt, men hvis du har noen andre gode anbefalinger kan du jo poste de og jeg kan se litt..

er litt etter trykk, men vil også at trykket skal være pent..

blir setti bak i bagasjen som er tett hvis det er noe du lurer på angående anbefalinger til sub

om hifonics er vel at det er et greit og litt kjent produkt og litt rimeligere enn de aller kjente selv om disse også har lik effekt og andre instilligner og følsomheter.

Priser er blir litt feil å snakke om siden jeg skal bestille fra usa, der 2 stk kicker 12" kommer på 300$ og det er ca 1500 kr(5 kr ca per 1$) med hifonics ligger de ca likt som andre, men skal også ha en forsterker til 2 stk mtx comp sett, 5.1txc og 6.1txc, og forsterkeren er 4 kanals.. vil gjerne ha forsterkere i samme serie hvis mulig, men er åpen til forskjelige også

takk:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Vurderer å kjøpe 2 stk kicker 12" comp vr

 

med 800W peak og 400W RMS

de er dual 4 ohm coil

 

Det vil si at til monoblokka kan jeg få enten 4 eller 1 ohm

 

Lurer på angående forsterkerene hvilken jeg da burde bruke, med tanke på hva slags kobling det blir.

 

#1

Hifonics TXi 1008D

* 4 ohms: 350 watts x 1 chan.

* 2 ohms: 700 watts x 1 chan.

* 1 ohm: 1000 watts x 1 chan.

 

#2

Hifonics BXi 1208D

* 4 ohms: 450 watts x 1 chan.

* 2 ohms: 900 watts x 1 chan.

* 1 ohm: 1200 watts x 1 chan.

#3

Hifonics TXi 1508D

* 4 ohms: 450 watts x 1 chan.

* 2 ohms: 900 watts x 1 chan.

* 1 ohm: 1500 watts x 1 chan.

#4

Hifonics BXi 1608D

* 4 ohms: 550 watts x 1 chan.

* 2 ohms: 1100 watts x 1 chan.

* 1 ohm: 1600 watts x 1 chan.

 

 

Hvilken ville dere anbefalt og hvilken koblingsmåte (1 eller 4 ohm), og hvis jeg kobler det i 1 ohm, trenger jeg virkelig 1600W ? for å drive disse bra

 

Jeg har samme elementer i en orginal Kicker kasse, til og drive dette har jeg en stereo Forsterker fra Infinity. Refference eller noe heter den.. Den yter 1600Watt,og passer kjempe bra til hverandre.. (Burde brokobles)

- Peugeot 406 2.0 HDI 02 (Prosjekt)

- Toyota Corolla 1.6 xli 91 (Herjebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår