morty83 Skrevet Juni 20, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 20, 2008 Hei Vurderer å kjøpe meg en 740 tic, og lurer på hva man skal være obs på. Noen som har noen gode tips å komme med? :volvsmile Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo_power_ Skrevet Juni 20, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 20, 2008 se på eksos om den ryker blått da kan turbo være slitt ,ventil tikk,rust under batteri, ellers rust underbilen, seff kjøre en tur, det beste er og få kjørt den opp på en bukk og tatt en titt under, sjekka foringer og slikt, håper dette hjalp litt:) Siter ford granada 2,8i. *solgt*,ford escort*solgt* volvo 240 90mod *solgt* volvo 740turbo*solgt* volvo 240tic lekebilen:)volvo91mod*skrot* Pajero90 kort 2,5tdi bruksbil tigger alu/syrefast/svartstål pm om det er no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
morty83 Skrevet Juni 21, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 21, 2008 Takker for svar. I annonseteksten står det at det er noe småfiks (lys, bremser). Kan det være noe kostbart som kan være feil med bremsene? Skal ringe selger å høre, men kan være greit å ha sjekket litt på forhånd :bok: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s4nd3r Skrevet Juni 21, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 21, 2008 vist han har stilt opp ladde trykket uten og bytta rådane skall du ha avslag, da kjøpe du ett karoseri med død motor.... spørr han kva ladde trykk han har, det skall være 0,7 - 0,8 vist ikkje eg tar heilt feil..... Siter 1987" Volvo 740 turbo 1995" Chevrolet Silverado 2500 6,5l turbo Bil tråden.... Mob: 93262854.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
morty83 Skrevet Juni 21, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 21, 2008 vist han har stilt opp ladde trykket uten og bytta rådane skall du ha avslag, da kjøpe du ett karoseri med død motor.... spørr han kva ladde trykk han har, det skall være 0,7 - 0,8 vist ikkje eg tar heilt feil..... Byttet som i å bytte til forsterket eller? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slitenvolvo Skrevet Juni 21, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 21, 2008 Er det denne? I såfall vil jeg anbefale deg å ikke tenke så mye på motor, men heller se på den som ett skall for en fremtidig motortransplantasjon. Er neppe så mye liv i motoren etter 400k... Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_Evje_ Skrevet Juni 21, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 21, 2008 Tror du bør regne med at den bilen må på kontroll før det blir noen skilt på den. Det er sikkert også mange andre feil og mangler utenom det elektriske som selger vet om, og som han kanskje ikke vet om. Anbefaler at du sjekker opp bilen ang heftelser, eu-kontroll, mangellapp osv. Er vel egentlig ikke så mye håp for den bilen hvis ikke du legger veldig mye tid og penger i den. 760 er jo kanskje et alternativ? Du klarer fint å sladde litt med de. ;) Siter Kjøretøy-løs, tar DTS i UngdomIOppdrag i Colorado Springs, USA Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s4nd3r Skrevet Juni 21, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 21, 2008 Byttet som i å bytte til forsterket eller? ja, nettop.. menn for 9000 er de ikkje so gale, og finne deg ei FK blokk og bytt ut ET blokka, da har du en sterkare motor.. :) :volvsmile og må sjå på rusta... kor mykkje som må gjerast. og det eletriske er sikkert ikkje nåkke problem. Siter 1987" Volvo 740 turbo 1995" Chevrolet Silverado 2500 6,5l turbo Bil tråden.... Mob: 93262854.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
morty83 Skrevet Juni 21, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 21, 2008 Er det denne? I såfall vil jeg anbefale deg å ikke tenke så mye på motor, men heller se på den som ett skall for en fremtidig motortransplantasjon. Er neppe så mye liv i motoren etter 400k... Den er foresten solgt. Lurer litt på hva som er normal hk i en '87 740 GL b230A m/turbo. Noen som har peiling på det? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Iversen88 Skrevet Juni 21, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 21, 2008 Den er foresten solgt. Lurer litt på hva som er normal hk i en '87 740 GL b230A m/turbo. Noen som har peiling på det? Kan vel ikke være så mye? 155hk? Siter Har biler Har hatt biler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
morty83 Skrevet Juni 21, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 21, 2008 Lurer litt på hva som er normal hk i en '87 740 GL b230A m/turbo. Noen som har peiling på det? Den bilen som jeg har funnet er en b230A som det er ettermontert turbo. Lader med 0,4-0,4 bar. dette er vel et tegn på at det ikke er gjort noe med motoren, bare satt på turbo og ic. Er også satt på mfi fra en b230E og utfrest topp. Noen som vet hva som må byttes i motoren slik at den tåler mere trykk og andre godsaker som burde byttes for å få mer hk/nm ut av blokka? :volvsmile Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Iversen88 Skrevet Juni 22, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 22, 2008 Den bilen som jeg har funnet er en b230A som det er ettermontert turbo. Lader med 0,4-0,4 bar. dette er vel et tegn på at det ikke er gjort noe med motoren, bare satt på turbo og ic. Er også satt på mfi fra en b230E og utfrest topp. Noen som vet hva som må byttes i motoren slik at den tåler mere trykk og andre godsaker som burde byttes for å få mer hk/nm ut av blokka? :volvsmile FT/FK blokk Siter Har biler Har hatt biler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.