Gå til innhold

_Sjakalen - Volvo 242 Nasjonal

Ranger emnet


_Sjakalen

Anbefalte innlegg

  • 4 weeks later...
  • Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

ser bra ut dette :) men skjer det ikke noe mere?

 

Joda, det skjer faktisk en del.. men det er verre med tid til å oppdatere siden.. skar lage en liten update nå!

 

 

Rått telt :D Hvor får man tak i noe slikt 'a?

Sorry OT :P

 

 

 

http://www.telt.as , ligger i Sandefjord og Trondheim! Utrolig bra telt! OT går grett, det handler jo forsåvidt om temaet;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har da skjedd litt:

 

24062008342.jpg

Sånn ser det ut i lyset, ble slett ikke ille! Liker fargen utrolig godt!

 

25062008344.jpg

Nye fronten på bilen. Jada, det blir nok tøft uten snutepanser også. . .

 

29062008367.jpg

Rør til bur...

 

29062008368.jpg

mer rør til bur...

 

29062008369.jpg

hovedbøylen. Blir nødt til å bygge kasser der hvor hovedbøylen skal stå. Blir i en bøy i karrosseriet, så for å være sikker på at det er trygt lager vi en ekstra kasse til hver ende av bøylen.

 

29062008371.jpg

Olav ville at jeg skulle grunne og lakkere bagasjerommet, så her har jeg begynt å skrape vekk asfalt og vaske med tynner.

 

30062008373.jpg

Noe rust er det her også.. laget denne delen med plate, litt kitt og sparkel og sveising så blir det så bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så var jeg jo så lettlurt og prøvde meg med sprøyta og grunninga..

 

Resultatet ble faktisk såder..

 

11072008384.jpg

 

Faktisk fornøyd.

 

11072008385.jpg

Dere får bare kommentere..

 

11072008386.jpg

 

ikke sig overhodet, jevnt grått overalt.

 

 

11072008387.jpg

 

Her blir tanken stående, skal se om jeg ikke får snakket med noen i nærmeste fremtid om å konstruere en til meg.

 

Imens får vi bruke den originale;)

 

12072008388.jpg

Har fylt igjen alle listehull med sveis, slipt ned og lagt sparkel utenpå.

 

 

Det som er igjen av rust er et hjørne på kanalen, så begynner sparkeljobben og pussing.

 

Stay tuned!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, har begynt sparkling av karroseriet, men fått ufrivillig noen dager fri nå.

 

Tråkket over på fotballtrening i forrige uke, og det ble en kraftig brist, så nå humper jeg rundt på krykker til jeg kan bevege beinet igjen.

 

Men det skar nok skje litt for det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Volvo7404life:

 

Kødder med ankelen enda, men har pusset nesten hele bilen. mangler litt sparkel jobb på begge bakskjermene, og sveise bakre del av ene kanalen.

Så tiden forsvinner;)

 

KlovnDaniel: Gr. a vingen er "originalt" til Volvo 240. Den ble levert til Volvo's Gr. A biler (til banekjøring), men ble senere homologert til Volvo 240.

Du er ikke ut å kjører,men det er ganske "fritt"..

 

Doble gassere eller innsprut... jeg er veldig for imot enda.

Gassere kommer fort opp i 15K for alt komplett, mens sprut er fort 15-20K komplett. Så tror at jeg mulig ender på sprut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår