jolle89 Skrevet Juni 18, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 18, 2008 Hei! Skal bytte hjulbolter og trenger derfor å få av trommelen bak. Har fått tak i en avdrager med den rikker seg ikke. Er det noen flere bolter/skruer jeg må løsne? Evt. justere inn bremseskoene? Hvordan gjør jeg dette? På forhånd takk! Mvh. Jørgen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jon Arne Skrevet Juni 19, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 19, 2008 Disse kan sitte som F! Kan prøve å dynke den i rustløser og slå litt i bakkant + avdrageren.. Siter Roser er røde, fioler er blå, jeg har splittet personlighet,det har jeg å! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jolle89 Skrevet Juni 19, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 19, 2008 Har seg sånn at jeg kom til å kutte at to av boltene, sånn at avdrageren bare virker på tre av boltene som ikke gir et senter i draget. Tør derfor ikke gi absolutt alt. Men jeg skrur avdrageren og banker løs her og der, men den rikker seg absolutt ikke. Har sprayet med rustløser også. Ingen andre løsninger på dette? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-TORE- Skrevet Juni 19, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 19, 2008 Få tak i utstyr sånn at du får varmet d "kjønnsrødt", skyndt deg så på med avdrageren, dundre å slå alt du er god for å litt til.. Men med denne metoden må du også skifte trommel da d mest trolig blir kast i den. Siter VOLVO The intelligent choice ---------------------------- 81 Volvo 242 TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Greipstad Skrevet Juni 19, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 19, 2008 mye stress å bytte hjulboltene på en trommel egentlig? Siter 1966 Volvo Amazon b20 1993 Nissan 200sx s13 ca18det 1992 Audi S4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
740-geir Skrevet Juli 20, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 20, 2008 bak trommelen helt nederst sitter det en justerings-dings. skru den helt mot klokka så langt det går.. den er jo til å justere bremsene med.. kanskje det går... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
740-geir Skrevet Juli 25, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 25, 2008 fikk akkuratt nå samme problem som deg... faen de sitter. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Greipstad Skrevet August 1, 2008 Rapporter Share Skrevet August 1, 2008 jeg har og fått det problemet nå. har gått fint før men Siter 1966 Volvo Amazon b20 1993 Nissan 200sx s13 ca18det 1992 Audi S4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viking067 Skrevet August 1, 2008 Rapporter Share Skrevet August 1, 2008 Trommelen sitter fast ved hjelp av en sporkile på akslingen. Siter Bilforumet.noSuper Moderator -Out of order- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Greipstad Skrevet August 1, 2008 Rapporter Share Skrevet August 1, 2008 ja det vet jeg:P mulig den kan ha kilt seg fast på en måte på min. Siter 1966 Volvo Amazon b20 1993 Nissan 200sx s13 ca18det 1992 Audi S4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viking067 Skrevet August 1, 2008 Rapporter Share Skrevet August 1, 2008 Jepp, når de setter seg så sitter de som fa1. Jeg borret opp og gjenget, satt i en skrue og fikk dratt den ut ved hjelp av en slik karosseriretter! Siter Bilforumet.noSuper Moderator -Out of order- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Knurt Skrevet April 2, 2011 Rapporter Share Skrevet April 2, 2011 Ser at dette er ein "gammal" debatt, men vil komme med ein liten opplysning som kan hjelpe andre som kjem i samme problem. Skru først ut justeringsbolten bak på trommelen, monter så ein trommelavtrekker eller eit anna apparat som er egna til jobben og skru ut mens du slår på trommelen. Sitter nok fast som det blir beskrevet av andre men den vil slippe. Husk dette er gamle og gode biler og dei er bygd for å tåle mykje meir enn dagens biler. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg