Gå til innhold

Mopar 383 vs 400cid

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Okej, her er greia:

Jeg har en 1971 Roadrunner. Orginalt skulle det stått en 383cid under panseret, Men etter at blokka nå er avlevert sarpsbor motorværksted for borring og ehm, Spa-behandling XD

så viser det seg at det er en 400 blokk fra 73.

det jeg vil vite er om det er noen store forskjeller på blokka, bortsett fra borringa selvfølgelig.

71 Plymouth Roadrunner. Gobilen og prosjekt

78 Dodge Aspen. Bruksbilen

87 Dodge Vancharger. lett prosjekt. (tilsalgs)

82 Toyota Hilux. tilsalgs for slaktepris!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enkelte 383 motorer har Highblocks med 4.03" x 3.75" bor/slag i motsetning til den vanlige typen 383 som har 4.25 x 3.38 bor/slag.

Siden Highblock utgaven har samme slag som 440 vil jeg tro at denne typen også har samme deckhøyde som 440 på 10.752" i motsetning til vanlige 383 og 400 motorer som har deckhøyde på 9.980"

signaturregler: www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår