Gå til innhold

"Ny" Rx-7 i Trondheim

Ranger emnet


OutCold

Anbefalte innlegg

Kjøpt meg en 1991 TII RX-7 FC. JIPPI!

 

Bor i trondheim, nærmere sagt heimdal og er selvfølgelig interresert å komme i kontakt med andre i byen som har samma bil, ( er ikke så altfor mange tydeligvis ).

 

Trenger gode råd til åssen jeg skal gjøre det med oppgraderinger av bilen, har en del planer men det er bare planer til jeg vet om det er mulig.Har lagt til bilder av bilen under her, det som står først på lista er nye bremser foran, de kommer imorgen (mandag), og så må jeg ha ett effektanlegg for som dere kan se ser det ut som om pottene mine faktisk har blitt brukt som blink.

 

Tips og råd angående effektanlegg tas imot med takk, kjører ett dual oppsett.Vil også gjerne høre fra dere andre med samme Wankel motor ( turbo eller non-turbo ) om hvordan dere har gått fram angående CO2 testen på biltilsynet siden jeg har hørt lumske ting angående dette, noen som har hatt problemer med avgass godkjenning?

 

DSC00014.jpg

 

DSC00015.jpg

 

DSC00013.jpg

 

DSC00016.jpg

 

DSC00018.jpg

 

DSC00026.jpg

 

DSC00022.jpg

 

DSC00033.jpg

 

DSC00031.jpg

- RX7 FC3S EUR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Har også kjøpt RX7 i år! Har en 91 mod RX TurboII. Har egentlig ikke så veldig mye og komme med angående motor og slike ting ettersom wankel er helt nytt for meg også! Men bilen går et hardt vinterhalvår i møte, skal pusses ned og få ny lakk. Har for hånden en ny motor som yter en god del mer en den som nå står i. Det er skiftet til effektanlegg 3" og Ggnske grom styling (synes jeg da).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HEHE..sånn offtopic... er det egentlig mye grunn til å juble når man kjøper en rx7?:)

 

Må faktisk si at denne bilen imponerer meg. Har vært og kjørt noen runder på bane med den og det funka bra, nå skal det sies at jeg ikke har kjørt alt for mye på bane, og jeg er heller ingen Mazda eller wankel patriot. Bilen er morsom og kjøre, har gode kjøreegenskaper og har et godt register i motoren.

Denne bilen går også i Trondheim!

 

35_-175316196.jpg

35_-1877415419.jpg

35_-563942608.jpg

35_186246173.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AAAAh, du kjøpte den RX-7n ja, (er det din) både kult + faen, hadde tenkt å skaffe meg samme front og sideskjørt jeg også :P kan hende jeg gjør det likevel hehe, det blir det eller en FC2000 front..Hvor i Trondheim holder du til?

Heimdal her, er ikke gjort mye med min ennå men har skifta bremser og kjøpt ny racing radiator til bilen pluss det står på en modda wastegate ok luftfilter ( som jeg skal bytte ) tenkt å selge en av wankel motorene siden du har 2 ( om jeg forsto riktig..)

 

FrankJorgs: Jeg bestemte meg egentlig for å holde an med lakk å styling til våren siden vintern byr på mye sidelengs kjøring som kan brekke av styling ( også iskulper ) og salt som dreper alt det kommer i kontakt med så har bestemt meg for å begynne med interiør og motor-oppgradering først nå i vinter, må først få bilen på eu om 2 uker :p

 

Få høre mer om hva du planlegger for bila di? Hvilken farge? styling? upgrades etc?

- RX7 FC3S EUR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Er fortsatt litt usikker på hva som skal gjøres! Motoren jeg har fungerer veldig bra den... men har en annen motor på hånden som er veldig interesan, men vi får se. Regner med jeg lakkerer i samme farge som før. I vinter blir det montering av frontmontert intercooler og flytting av luftfilter samt skifte av motor. Har veldig lyst til og montere datasprut samt større turbo, men økonomisk sett tror jeg at det stopper seg med motor, intercooler og lakk denne vinteren:( vi får se hva jeg får tid til(og penger til). Bilen står på dalen hageby, men skal straks kjøres hjem til vinterlagring på Hitra:)

 

Er du interisert i motoren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må faktisk si at denne bilen imponerer meg. Har vært og kjørt noen runder på bane med den og det funka bra, nå skal det sies at jeg ikke har kjørt alt for mye på bane, og jeg er heller ingen Mazda eller wankel patriot. Bilen er morsom og kjøre, har gode kjøreegenskaper og har et godt register i motoren.

Denne bilen går også i Trondheim!

 

Denne her ser jeg jo titt og ofte der jeg trener. :)

Trondelond

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er fortsatt litt usikker på hva som skal gjøres! Motoren jeg har fungerer veldig bra den... men har en annen motor på hånden som er veldig interesan, men vi får se. Regner med jeg lakkerer i samme farge som før. I vinter blir det montering av frontmontert intercooler og flytting av luftfilter samt skifte av motor. Har veldig lyst til og montere datasprut samt større turbo, men økonomisk sett tror jeg at det stopper seg med motor, intercooler og lakk denne vinteren:( vi får se hva jeg får tid til(og penger til). Bilen står på dalen hageby, men skal straks kjøres hjem til vinterlagring på Hitra:)

 

Er du interisert i motoren?

 

Ja om den går som den skal er jeg VELDIG interresert, tror jeg har en gåen water seal i min å vet ennå ikke om det lønner seg å kjøpe "ny" her i Norge, eller skru ut den gamle å få den overhalt eller bare bestille splitter nye deler fra usa som ett byggesett, Jeg sender deg en pm jeg. snx om dette der, jeg har utsatt mesteparten av mine planer til jeg har fått taki en ny "powerplant" :)

- RX7 FC3S EUR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår