2mazo Skrevet Juni 11, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 11, 2008 HJELP!!! Begynner å bli desperat..... Har en 1998 Opel Sintra 2.2 16V bensin (motor: X22XE). Problem: når bilen blir varm - så fusker den på lave turtall (1500-2000 rpm) - ved belastning. Dette har jeg skiftet uten at fuskingen har gitt seg: * tennplugger * pluggledninger * bensinfilter * luftfilter * veiv-sensor * kam-sensor * Coil (edit: 12/6) Noen som har forslag til andre ting som kan være årsaken til problemet???? Meget taknemlig for alle forslag! Mvh 2mazo Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skodaturbo Skrevet Juni 11, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 11, 2008 Sjekk ut EGR ventilen :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
daisyboy Skrevet Juni 11, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 11, 2008 vet ikke om du har det på din bil men det kan være luftmasse/mengdemåler eller tomgangsregulatoren eller lambdasonden? Siter Audi 100 2.0 1991 død Passat 3b 1.6 1997 solgt mercedes 2.2 tdi 1999 selges Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
magnul Skrevet Juni 11, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 11, 2008 Har du noen feilkoder liggende? Siter -07 Opel Astra stv -10 Citroën C1 -06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt) -95 Opel Omega Alkis edition (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
superjenssen Skrevet Juni 11, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 11, 2008 hadde inne en omega med disse symptomene... det var riktig nok en 2.2 diesel, men om opel har holdt på samme virvaret av vacuumslanger, er det mulig at disse ikke har det så bra... på omegaen, var det en vacuumslange i forbindelse med EGR-systemet som hadde takket for seg... feilkoden var at det var feil på vacuumstyringen til EGR... når jeg endelig fant feilen, var det jo bare gjort på 5 minutter... Siter - 85" Ford Sierra 2,0L arbeidsbil - 06" Skoda Octavia 1,9 TDI 4X4 X 97" BMW 320IT X 92" Peugeot 605 sldt X 82" Ford Granada 2.8GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2mazo Skrevet Juni 12, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 12, 2008 1000-takk for svar!! Hadde bilen på "diagnose" hos Opel rett etter at fuskingen startet, de fant ingen feilkoder. Eneste de reagerte på var at veiv-sensoren byttet mellom "aktiv" og "inaktiv" når motoren gikk. Fikk derfor denne veiv-sensoren byttet - uten at dèt hjalp. "Check Engine"-lampen lyser heller ikke. Har nå vært ute å kjøpt en ny coil (tror ikke det er den som er feilen, men den var billig). Skal ut å bytte den nå. Tacksam for flere svar og kommentarer :-) Mvh 2mazo Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2mazo Skrevet Juni 12, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 12, 2008 Da har jeg byttet coilen. Tror dere det hjalp? .......... neida, den fusker like j**lig. Har også forsøkt å kjøre med og uten ledningen til lambdsonden (den "dingsen" som går inn i starten av eksosanlegget). Merker ingen forskjell fra eller til.... Har det noen betydning, mon tro? Mvh 2mazo Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2mazo Skrevet Juni 12, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 12, 2008 Har nå forsøkt å plugge igjen vacuum-slangen som går inn i EGR-ventilen. Bilen fusker like mye da. Har også forsøkt å kjøre med frakoblet og åpen vacuum-slange - like mye fusking. Mvh 2mazo Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Omega b turbo Skrevet Juni 14, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 14, 2008 Tipper nok på at det er egr ventilen din som henger. Eller så kan det være en vakum slange på gass-spjeld huset som er tett. Mener jeg har vært borti det før.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2mazo Skrevet Juni 16, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 16, 2008 Tipper nok på at det er egr ventilen din som henger. Eller så kan det være en vakum slange på gass-spjeld huset som er tett. Mener jeg har vært borti det før.. Takker for tips :-) Hvordan kan jeg måle om det er EGR-ventilen som er problemet?? Jeg har forsøkt å blokkere vakuum-slangen til EGR-ventilen, men det hjapl ikke.... Mvh 2mazo Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Yanmar4Life Skrevet November 10, 2012 Rapporter Share Skrevet November 10, 2012 Fant du ut noe? Har en Sintra med 2,2liter bensin, X22XE'en, med samme problem. Fant hull i eksosmanifoil, så har bestilt ny manifoil, pakkningsett, tennpluggledninger å coil. Har hørt at luftmassemåleren kan være ett problem? EGR? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odland Katrine Skrevet Desember 27, 2012 Rapporter Share Skrevet Desember 27, 2012 hvor er denne? sliter mye med det samme Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg